طلا و ارز

قیمت دلار 27 آذر 1402 / دلار تک‌نرخی می‌شود؟

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار در اولین روز هفته ثابت بود اما قیمت در مرکز طلا و ارز ایران افزایش یافت. برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با این سیاست بانک مرکزی قصد دارد نرخ دلار را یکسان کند.



به گزارش ایران تحلیل، روز شنبه بازار ارز بدون حادثه بود و تعطیلی روز قبل معامله گران را ترغیب به مبادلات نکرد. دلار در آخرین معامله روز شنبه ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد و روزهای پایانی این ماه بر بی روحی بازار ارز افزود. اما قیمت این اسکناس در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران افزایش یافت.

بیش از یک ماه از افزایش قیمت دلار و درهم در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران می گذرد. از سوی دیگر قیمت دلار در بازار آزاد از سوی سیاستگذار منجمد شد. این احتمال را افزایش می‌دهد که بانک مرکزی قصد دارد دلار را به صورت یکسان‌تر سود کند. با توجه به اینکه بانک مرکزی پس از رهبری فرزین اقدامات تهاجمی مانند انحلال کانون صرافان و دو نهاد نور و توسعه را انجام داده است، اجرای سیاست تک نرخی دلار بعید به نظر نمی رسد.

قیمتش متفاوته

در اولین روز هفته، شنبه ۲۵ آذر در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۸۶۳ تومان با ۱۳۱ تومان افزایش عرضه شد. حواله دلاری نیز ۱۱۹ تومان افزایش قیمت داشت و ۳۸ هزار و ۹۶۶ تومان فروخته شد. قیمت نیم دلار نیز مانند هفته های گذشته روی ۲۸۵۰۰ تومان ثابت ماند.

قیمت ارز موثر

اسکناس یورو در اولین روز هفته با ۵۰۰ تومان افزایش ۵۴ هزار و ۹۶۶ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران با ۶۱۶ تومان افزایش به ۴۶ هزار و ۷۴۷ تومان رسید. حواله های یورو نیز با افزایش ۵۷۶ تومانی با یک پله افزایش به ۴۲ هزار و ۴۹۷ تومان رسید.

روز شنبه درهم امارات بدون تغییر با قیمت ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان معامله شد. در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، حواله درهم با ۳۳ تومان افزایش به ۱۰ هزار و ۶۱۰ تومان و اسکناس درهم با ۳۶ تومان افزایش به قیمت ۱۱ هزار و ۶۷۱ تومان فروخته شد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا