طلا و ارز

قیمت دلار 29 آذر 1402 / قیمت دلار حواله ۳۹ هزار تومانی شد

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار پس از دو ماه و نیم به کریدور ۴۰ هزار تومانی بازگشت، اما قیمت حواله دلار در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران وارد کانال بالاتری شد. در حال حاضر دلار دولتی و بازار آزاد با اختلاف قیمت ۱۰ هزار تومان مبادله می شود.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار با افت ۲۰۰ تومانی به کف کریدو ۵۰ هزار تومانی بازگشت. این اسکناس در معاملات پشتیبان و پس از بسته شدن بازار به قیمت ۴۹ هزار تومان رسید. دیروز معاملات بازار ارز چندان موفق نبود و بازارهای همسایه نیز با بازگشت به کریدور ۴۰ هزار تومانی از کاهش قیمت دلار در تهران حمایت کردند.

رکود بازارها و کمبود بودجه در پایان ماه، روند نزولی بازار ارز را افزایش داده است، در حالی که انحلال حساب های ارزی معامله گران که در حال حاضر منجر به افزایش هر ساله تقاضا برای دلار می شود، با شکست مواجه شد. برای افزایش قیمت دلار .

کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت کالاهای اساسی، کالاهای مصرفی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و خودرو اشاره می کنند و معتقدند که دلار با افزایش قیمت در سایر بازارها عقب مانده و در چنگال سیاستگذاران گرفتار شده است.

لازم به ذکر است قیمت دلار در بازارهای همسایه روز گذشته کاهش یافت. قیمت دلار هرات ۱۲۰ تومان کاهش یافت و ۴۹ هزار و ۶۷۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانی نیز با کاهش ۱۰۰ تومانی به کریدور ۴۰ هزار تومانی بازگشت اما در نهایت در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی معامله شد.

قیمتش متفاوته

روز گذشته سه شنبه ۲۸ آذر در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۹۶۳ تومان فروخته شد و ۱۲۵ تومان افزایش یافت. حواله های دلاری نیز ۱۱۴ تومان افزایش یافت و ۳۹ هزار و ۵۷ تومان فروخته شد. قیمت نیم دلار نیز مانند هفته های گذشته روی ۲۸۵۰۰ تومان ثابت ماند.

قیمت ارز موثر

درهم امارات روز سه شنبه با ۵۰ تومان کاهش به ۱۳۷۴۰ تومان رسید. در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران، حواله درهم با ۳۱ تومان افزایش به ۱۰ هزار و ۶۳۵ تومان رسید. اسکناس درهم با قیمت ۱۱ هزار و ۶۹۸ تومان و ۳۴ تومان افزایش قیمت فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا