طلا و ارز

قیمت دلار 4 دی 1402 / دلار عقب نشست، حواله یورو یک پله بالا رفت

به گزارش ایران تحلیل:






دیروز قیمت دلار هم در بازار آزاد و هم در مرکز طلا و ارز کاهش یافت. بازگشت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی و کاهش جزئی دلار در مرکز نرخ ارز در حالی رخ داد که قیمت انتقال یورو یک پله افزایش یافت.



به گزارش ایران تحلیل، دلار تهران ۵۰۰ تومان کاهش یافت و به کریدور ۴۰ هزار تومان بازگشت. این اسکناس دیروز ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد و ۵۰۰ تومان کاهش یافت.

اقتصاددانان بر این باورند که در سال های اخیر، زمانی که دلار از سقف های قیمتی قبلی عبور کرد، قبل از حرکت صعودی، کاهش شدید و سریعی را تجربه کرد. بنابراین به نظر می رسد باید منتظر باشیم تا دلار تا کف کانال ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان سقوط کند و سپس قیمت این اسکناس سقفی شود. این در حالی است که فعالان بازار ارز می گویند این دست خالی مردم است که حتی ثروت را از سفره دلالان و دلالان بازار ارز برداشته است.

لازم به ذکر است که قیمت دلار در بازارهای همسایه کاهش یافته است. قیمت دلار هرات با ۱۷۰ تومان کاهش ۴۹ هزار و ۶۷۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانی نیز با قیمت ۵۰ هزار و ۹۰ تومان معامله شد و ۲۱۰ تومان کاهش یافت.

قیمتش متفاوته

یکشنبه سوم دیاسکناس دلار در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران با قیمت ۴۲ هزار و ۹۴۵ تومان عرضه شد و ۶ تومان کاهش یافت. حواله دلاری نیز با همین تخفیف با قیمت ۳۹۰۰۰ ۵۱ تومان عرضه شد. قیمت نیم دلار نیز مانند هفته های گذشته روی ۲۸۵۰۰ تومان ثابت ماند.

قیمت ارز موثر

یورو دیروز در بازار آزاد ۵۵ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد و ۲۵۰ تومان کاهش قیمت داشت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران با ۳۷ تومان افزایش به ۴۷ هزار و ۳۱۵ تومان رسید. نقل و انتقالات یورو در آخرین روز با ۳۳ تومان افزایش به ۴۳ هزار و ۲۵ تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا