طلا و ارز

قیمت دلار 5 دی 1402 / الگوی نوسانات محدود دلار در مرکز مبادله تکرار شد

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در هاب طلا و ارز ایران از ابتدای هفته تاکنون کمتر از ۱۰ تومان در نوسان بوده است. این در حالی است که قیمت دلار در بازار آزاد به کریدور ۴۰ هزار تومان بازگشته و روند بازار راکد است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در بازار آزاد به طور محدود حدود ۱۰۰ تومان در نوسان بود. این اسکناس با قیمت ۴۹ هزار و ۸۵۰ تا ۹۰۰ تومان معامله شد و تحولات عرضه و تقاضا در این بازار متعادل شد. پیش از این کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که با بازگشت قیمت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی روند تقاضا افزایش یابد و این نسخه این لایحه را به کریدور ۵۰ هزار تومانی بازگرداند. اما به گفته دلالان، به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی مردم، روند تقاضا تغییری نکرده و آرزوی سیاست گذاران محقق شده است.

گفتنی است، قیمت حواله دلاری و اسکناس دلار در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران که بیش از یک ماه است در حال افزایش است و ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان افزایش قیمت را به ثبت رسانده است، بار دیگر نوسانات محدود کمتر از ۱۰۰ تومان ۱۰ تومان.

لازم به ذکر است قیمت دلار روز گذشته در بازارهای همسایه نوسان داشت. قیمت دلار هرات ۴۹ هزار و ۶۳۰ تومان معامله می شد. دلار سلیمانی نیز با قیمت ۵۰ هزار و ۵۰ تومان معامله شد و افت محسوسی نداشت.

قیمتش متفاوته

در چهارمین دوشنبه دی در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۹۴۰ تومان عرضه شد و پنج تومان کاهش یافت. دلار حواله نیز با تخفیف چهار تومانی به قیمت ۳۹۰۰۰ ۴۷ تومان فروخته شد. قیمت نیم دلار نیز مانند هفته های گذشته روی ۲۸۵۰۰ تومان ثابت ماند.

قیمت ارز موثر

اسکناس یورو دیروز ۵۵ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد و ۵۰ تومان افزایش قیمت داشت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران با ۸۳ تومان کاهش به ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان رسید. روز یکشنبه قیمت نقل و انتقالات یورو افزایش یافت و به کانال ۴۳ هزار تومان رسید، اما دیروز با کاهش ۷۵ تومانی به کانال ۴۲ هزار تومان بازگشت و روی ۴۲ هزار و ۹۵۰ تومان ثابت شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا