طلا و ارز

قیمت دلار 7 آذر 1402 / دلار با نوسان محدود بالانس شد

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار دیروز با نوسانات محدود افزایش یافت. این اسکناس از ابتدای هفته یک روز در میان ۲۰۰ تومان بالا و پایین معامله می شود. کارشناسان اقتصادی تلاش های افزایش روز گذشته بازار را در تاثیرگذاری بر توسعه بازار ارز موثر می دانند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار ۲۰۰ تومان افزایش یافت و ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد. معامله گران و اقتصاددانان همیشه در مورد اقدامات سیاست گذاران برای حفظ دلار در محدوده خاصی اتفاق نظر دارند. می گویند سیاست بانک مرکزی تثبیت بازار ارز است.

پیش از این همواره به نوسانات قیمت دلار توسط بازارساز اشاره می شد. معامله گران بانک مرکزی را پیشتاز بازار ارز می دانند و معتقدند بیشترین سود از فریز ارز نصیب تصمیم گیران بازار ارز خواهد شد.

اقتصاددانان بر این باورند که سیاست گذاران توانسته اند با گشت و گذار در اخبار قیمت دلار را کنترل کنند. با این حال، آنها این سیاست را تکراری و دارای اثر بخشی توصیف می کنند. تحلیلگران بازارهای مالی بر این باورند که نقش تورم در توسعه قیمت دلار قطعی است.

آنها می گویند تنها راه کاهش قیمت این اسکناس کاهش حجم نقدینگی، افزایش تولید ناخالص ملی و برقراری روابط عالی اقتصادی با سایر کشورهای جهان از طریق بانک مرکزی و دولت است. سپس قیمت دلار را می توان در محدوده متعادل تری نگه داشت.

قیمتش متفاوته

دیروز در سایت معاملات الکترونیکی بورس (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۸۰۶ تومان با ۱۷ تومان کاهش عرضه شد. حواله های دلاری نیز با همین تخفیف ۳۸ هزار پنج تومانی عرضه شد. قیمت نیم دلار نیز مانند هفته های گذشته روی ۲۸۵۰۰ تومان ثابت ماند.

قیمت ارز موثر

دیروز درهم امارات با ۲۰ تومان افزایش ۱۳ هزار و ۸۷۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیک ارز (ETS) حواله درهم ۱۰ هزار و ۳۴۸ تومان و ۵ تومان کاهش یافت و اسکناس درهم نیز با همین کاهش ۱۱ هزار و ۳۸۳ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا