طلا و ارز

قیمت دلار 8 آذر 1402 / دلار با کدام سیگنال عقب‌نشینی می‌کند؟

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت دلار در روز گذشته نوسانات صعودی محدودی داشت. این اسکناس در روند رفت و برگشتی، در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی در نوسان است و هدف سیاستگذار حفظ این محدوده است. برخی از معامله گران پایان بحران منطقه ای را آغاز روند کاهشی دلار می دانند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار روز گذشته ۵۰ تومان افزایش یافت و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۰۰ تا ۴۵۰ تومان معامله می شد.

در حالی که تراز تجاری کالاهای غیرنفتی کشور به منفی ۱۰.۱ میلیارد دلار رسیده است و دولت به جای نفت بر روی تامین مالی بودجه سال آینده متمرکز شده است، بازار ارز همچنان در کنترل سیاستگذاران است.

کارشناسان اقتصادی دلیل رکود بازارها را در ادامه سیاست انقباضی سختگیرانه دولت می دانند. آنها معتقدند که این اقدامات بهبودی دلار را بیشتر کاهش می دهد. در عین حال رشد ۳۰ درصدی پایه پولی نشان از کاهش دستوری قیمت دلار دارد.

روز گذشته مرکز آمار ایران اعلام کرد که ارزش دلاری صادرات در هشت ماهه امسال به ۳۲ میلیارد دلار کاهش یافته است. این رقم حدود ۶۰۰ میلیون دلار کمتر از مدت مشابه سال ۱۴۰۱ است. با توجه به اینکه سیاستگذاران همواره ثبات بازارهای مالی را از طریق مبادلات ارزی و تغییر مسیر دولت از نفت به سمت مالیات تضمین می کنند، به نظر می رسد برای بودجه سال آینده باید راهکار جدیدی برای کنترل ارائه شود. بازار ارز در سال ۱۴۰۳

دیروز قیمت دلار در بازارهای اطراف کاهش یافت. قیمت دلار هرات در حدود ۶۰ تومان با قیمت ۵۰ هزار و ۶۰ تومان در نوسان بود. دلار سلیمانی با ۱۵۰ تومان افزایش با قیمت ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد.

قیمتش متفاوته

قیمت ارز موثر

در آخرین معامله روز گذشته قیمت اسکناس یورو ۵۰۰ تومان افزایش یافت و ۵۵ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی بورس (ETS) 45 هزار و ۸۰۱ تومان تعیین شد و ۹۵ تومان افزایش یافت. این انتقال به یورو نیز با ۸۶ تومان افزایش به ۴۱ هزار و ۶۳۷ تومان رسید.

درهم امارات روز گذشته با افت محدود ۲۰ تومانی به ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیک ارز (ETS) حواله درهم ۱۰ هزار و ۳۶۶ تومان تعیین شده و ۲۰ تومان گران شده است. اسکناس درهم نیز با ۱۹ تومان افزایش در کانال ۱۱ هزار تومانی با یک پله افزایش به ۱۱ هزار و ۴۰۲ تومان رسید. منتشر شده.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا