طلا و ارز

قیمت دلار 9 دی 1402 / دلار در حصار بازارساز گرفتار شد

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار هفته گذشته در بازار آزاد تحرک محدودی داشت و در نهایت با بازگشت صفر در هفته اول زمستان جان سالم به در برد! دلار در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران نیز در هفته نخست و با نوسانات کاهشی با کاهش کمتر از ۱۰ تومانی همراه شد و به پایان ماه رسید.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار هفته گذشته در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی با بازگشت صفر بسته شد. هفته گذشته اسکناس دلار با تلورانس ۵۰ تا ۱۵۰ تومان در نوسان بود و این تغییرات محدود، دلار را به سطح نهایی کریدور ۴۰ هزار تومانی رساند، اما برخی معامله گران فشار تقاضا را دلیل اصلی بازگشت قیمت دلار می دانند. برای کانال دلار ۵۰۰۰۰ تومان.

کارشناسان اقتصادی معتقدند اگرچه بدنه سیاسی در تلاش است تا قیمت دلار را به سطوح بالای کریدور ۴۰ هزار تومانی بازگرداند، اما تمایلی به عقب نشینی در این کریدور ندارد. آنها به افزایش قیمت کالاهای اساسی، کالاهای مصرفی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و خودرو اشاره می کنند و معتقدند که دلار با افزایش قیمت در سایر بازارها عقب مانده و این لایحه بر حصار سیاستگذاران مانده است.

شایان ذکر است قیمت دلار در مرکز مبادلات ارز ایران و طلا در هفته گذشته افزایش یافت، برخلاف روزهای افزایشی آذر روندی اندکی کاهشی را نشان داد.

قیمتش متفاوته

پنجشنبه هفتم دی در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۹۳۳ تومان عرضه شد و سه تومان کاهش یافت. حواله دلاری نیز با کاهش ۱۲ تومانی به قیمت ۳۹۰۰۰ تومان عرضه شد. قیمت نیم دلار نیز مانند هفته های گذشته روی ۲۸۵۰۰ تومان ثابت ماند.

قیمت ارز موثر

اسکناس یورو روز پنجشنبه ۵۵ هزار و ۹۲۷ تومان معامله شد و ۵۰۰ تومان افزایش یافت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران با ۳۳۹ تومان افزایش به ۴۷ هزار و ۷۰۶ تومان رسید. قیمت نقل و انتقالات یورو نیز با ۲۹۸ تومان افزایش به ۴۳ هزار و ۳۷۱ تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا