ترندهای روز

قیمت‌ سرسام‌آور بلیت پروازهای داخلی خبرساز شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

بررسی بازار حمل و نقل هوایی مسافر نشان از افزایش سرسام آور نرخ بلیت هواپیما تا سقف ۷ میلیون تومان دارد. بلیط هواپیما تهران – مشهد با قیمت ۷.۱ میلیون تومان به فروش می رسد.

به نظر می رسد بازار حمل و نقل هوایی در آستانه تابستان ۴۰۳ تنها مانده است. دلیل این ادعا افزایش سرسام آور قیمت پروازهای داخلی در برخی مسیرهای پرطرفدار مانند مشهد است.

افزایش سرسام آور قیمت بلیت پروازهای داخلی خبرساز شد

بر اساس آخرین جدول قیمت بلیت پرواز مسیرهای داخلی در سال ۱۴۰۳ سازمان هواپیمایی کشوری که ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده و کلیه مالیات های مربوط به آن اضافه شده است، قیمت بلیت پرواز تهران – مشهد یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان است.

اما تقریبا هیچ یک از شرکت های هواپیمایی داخلی این نرخ اعلام و ابلاغ شده توسط متولی حمل و نقل هوایی مسافر کشور را رعایت نمی کنند. به عنوان مثال شرکت هواپیمایی زاگرس بلیط اکونومی مسیر پرواز فوق را با قیمت ۳ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۷۰۰ تومان از طریق سایت فلای تودی به فروش می رساند.

آوار ایر نیز بلیت پرواز تهران – مشهد را با برچسب بیزینس کلاس ۷ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان به فروش می رساند.

قیمت بلیت مذکور برای شرکت هواپیمایی ایران ایرتور ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان است. قیمت بلیت تجاری تهران-مشهد شرکت هواپیمایی آسمان ۴ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان است.

شرکت هواپیمایی ماهان بلیت مذکور را با قیمت ۳ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۳۰۰ عرضه می کند.قیمت بلیط اقتصادی هواپیمایی آتا ۲ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان است.

قیمت بلیت تهران- مشهد هواپیمایی تابان ۲ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان است.

وضعیت سایر مسیرهای پروازی نیز به همین منوال است. قیمت مصوب بلیت پرواز تهران – بندرعباس یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان است اما بلیت این مسیر توسط شرکت هواپیمایی واراش با قیمت ۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان به فروش می رسد.

شرکت هواپیمایی کیش نیز بلیت این مسیر را با قیمت یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان به فروش می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا