اخبار اقتصاد ایران

قیمت سیمان در گیلان آمپر چسباند | قطع برق کارخانه های سیمان دامن مردم را گرفت

کمبود سیمان و افزایش قیمت آن در کنار افزایش تقاضا، مشکلاتی را برای سازندگان مسکن خرد و کلان ایجاد کرده است که کارخانه داران آن را یکی از مهم ترین دلایل کاهش تولید برق کارخانه سیمان می دانند. کنترل مصرف این انرژی

افق میهن به نقل از فارس، یکی از دلایل اصلی کمبود سیمان و افزایش قیمت سیمان قطع برق کارخانه سیمان برای کنترل مصرف این انرژی است و در نتیجه تولید کاهش می یابد و علاوه بر آن تقاضا افزایش می یابد که منجر به افزایش قیمت سیمان می شود. و چالشی جدی برای سازندگان مسکن بزرگ و کوچک ایجاد کرده است. یکی از فروشندگان سیمان گیلانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه روزانه چند نفر که شغلشان انبوه سازی است برای خرید سیمان به ما مراجعه می کنند، گفت: در چند هفته اخیر با کمبود سیمان مواجه هستیم.

به گفته این فروشنده سیمان گیلانی، تمام سرامیک ها و کاشی های ما به دلیل نداشتن سیمان برای فروش، فروش نرفته است و هر کجا که می رویم، علت این کمبود را مشکل برق کارخانه های سیمان می دانند. انبوه سازی مسکن باعث ایجاد اشتغال در کشور می شود اما مشکل کمبود سیمان باعث رکود ساخت و ساز در کشور شده و این امر قشر بزرگی از جامعه را با مشکل مواجه کرده است. چند روزی است که کمبود شدید سیمان در استان وجود دارد و عملا سیمانی برای فروش در بازار وجود ندارد. این در حالی است که سیمان ماه گذشته در بازار بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان به فروش می رسد.

تیمور پورحیدری مدیر کل سمت گیلان در این خصوص می گوید: متاسفانه عدم برنامه ریزی برق منطقه ای برای اختصاص سهمیه محدود به دو کارخانه باعث شد تولید سیمان در استان با مشکلاتی مواجه شود.

به گفته پورحیدری، برای رفع این مشکل طی جلسات مختلف با برق منطقه ای سعی شد سهمیه اختصاصی برق کارخانه ها افزایش یابد و طی چند روز آینده این مشکل حل شده و بازار از سیمان اشباع می شود. و مردم سیمان را به قیمت قبلی می خرند. وی معتقد است بر اساس آمار سامانه تجارت، کمبود سیمان در استان وجود ندارد زیرا روزانه بیش از چهار هزار تن تولید می شود.

به گفته مسئولان هیچ محدودیتی برای خرید سیمان وجود ندارد. همچنین به کارخانه ها اعلام شده است که از ارسال سیمان به سایر استان ها و عرضه آن در داخل استان خودداری کنند تا قیمت ها کنترل شود. اجاره مسکن افزایش می یابد، کمبود و گرانی سیمان به عنوان یکی از مولفه های مهم در ساخت مسکن مشکل بزرگی است که انبوه سازان را با آن مواجه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا