طلا و ارز

قیمت طلای جهانی اوج گرفت







قیمت طلا در روز سه شنبه (۲۱ مه) نزدیک به بالاترین سطح جلسه قبل افزایش یافت زیرا داده های اقتصادی اخیر گمانه زنی ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو آمریکا در اواخر سال جاری کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد، تقویت کرد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۴۲۸ دلار و ۱۴ سنت رسید. شمش طلا روز دوشنبه به رکورد ۲۴۴۹ دلار و ۸۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۴۳۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.

داده‌ها نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه آوریل کمتر از حد انتظار افزایش یافته است، که نشان می‌دهد تورم روند نزولی خود را از سر گرفته است و انتظارات برای کاهش نرخ در سپتامبر را تقویت کرده است. با این حال، مقامات فدرال رزرو تمایلی به گفتن اینکه تورم به سمت هدف ۲ درصدی بانک مرکزی ایالات متحده علیرغم داده های هفته گذشته در حال حرکت است، نیستند و تعدادی از آنها همچنان خواستار احتیاط سیاستی هستند.

شمش طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می شود، اما نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را بدون بازده افزایش می دهد.

اشتهای سرمایه‌گذاران برای ریسک نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهد، که با توجه به فقدان داده‌ها یا رویدادهای مهم اقتصادی متحرک در بازار در آسیا، راه را برای سودهای بیشتر در سراسر قاره هموار می‌کند.

به گزارش رویترز، نقره با ۱.۳ درصد افزایش به ۳۲.۲۵ دلار در هر اونس، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۴۵.۸۰ دلار و پالادیوم ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۳.۲۵ دلار رسید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا