طلا و ارز

قیمت طلای جهانی به پایین‌ترین سطح خود در دو هفته گذشته رسید







قیمت جهانی طلا امروز (سه شنبه) تحت تاثیر دلار و افزایش بازده اوراق قرضه دولتی به پایین ترین سطح خود در دو هفته اخیر نزدیک شد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت هر اونس طلا با رسیدن به پایین ترین سطح از ۲۵ ژانویه تاکنون در ۲۰۲۵ دلار و ۲۴ سنت ثابت ماند. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۴۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

داده‌ها نشان می‌دهد که رشد بخش خدمات ایالات متحده در ژانویه با افزایش سفارش‌های جدید و اشتغال شتاب گرفت، اما به نظر می‌رسد عرضه‌کنندگان عقب مانده‌اند و قیمت نهاده‌ها را به بالاترین حد در ۱۱ ماه گذشته رسانده است.

رشد شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته بود و این فلز گرانبها را برای سایر دارندگان ارز گرانتر کرد، در حالی که بازدهی اسکناس ۱۰ ساله خزانه داری بالای ۴ درصد بود.

سهام آسیایی به لطف بازگشت دوباره بازارهای آسیب دیده چین افزایش یافت، اگرچه سرمایه گذاران پس از کاهش در وال استریت به دلیل انتظارات پایین تر از کاهش کوتاه مدت نرخ بهره توسط فدرال رزرو محتاط ماندند.

بر اساس برنامه احتمالی نرخ بهره LSEG IRPR، معامله گران شرط های سال ۲۰۲۴ خود را به چهار امتیاز کاهش داده اند. سرمایه گذاران منتظر اظهارات چند سخنگوی فدرال رزرو و راهنمایی بیشتر در مورد زمان کاهش نرخ بهره هستند.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا