طلا و ارز

قیمت طلای جهانی به ۲۰۲۵ دلار رسید







قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه (۲۹ ژانویه) در حالی افزایش یافت که معامله گران منتظر اظهارنظرهای رئیس فدرال رزرو ایالات متحده در مورد چشم انداز نرخ بهره بودند.



به گزارش ایران تحلیل، هر اونس طلا با افزایش ۰.۴ درصدی به دلار و ۹۹ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۴ درصد افزایش به دلار و ۲۰ سنت رسید.

تیم واترز، تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade، گفت که نوسانات در خاورمیانه هنوز آنقدر بالاست که سرمایه گذاران طلا را به عنوان بخشی از سرمایه گذاری امن نگاه کنند. سرمایه گذاران نگران افزایش خطرات ژئوپلیتیکی پس از کشته شدن سه سرباز آمریکایی در نزدیکی مرز سوریه هستند.

احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا توسط فدرال رزرو

قیمت های ایالات متحده در ماه دسامبر اندکی افزایش یافت و تورم سالانه را برای سومین ماه متوالی زیر ۳ درصد نگه داشت که می تواند به فدرال رزرو اجازه دهد تا کاهش نرخ بهره را در سال جاری آغاز کند.

مجموعه دیگری از داده ها در هفته گذشته نشان داد که اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه چهارم سریعتر از حد انتظار رشد کرده است زیرا فشارهای تورمی به دلیل مخارج قوی مصرف کننده کاهش یافته است، که نشان می دهد اقتصاد در آغاز سال ۲۰۲۴ قوی است.

به گزارش رویترز، قیمت طلای چین در هفته گذشته افزایش یافت. در بازار سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۲.۹۱ دلار در هر اونس، پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۱۱.۰۹ دلار و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۵۳ دلار رسید. او ۸۵ دلار دریافت کرد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا