طلا و ارز

قیمت طلای جهانی به ۲۰۲۹ دلار رسید


فلز زرد تا حد زیادی در محدوده معاملاتی بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۵۰ دلار در هر اونس که ماه گذشته تعیین شده بود، باقی ماند زیرا چشم انداز طلا در مورد چشم انداز نرخ های بهره بالاتر در ایالات متحده تیره شد. هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۲۹ دلار و ۸۹ سنت رسید، در حالی که هر اونس طلای آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۰۴۰ دلار و ۷۵ سنت رسید.

تمرکز روی صورتجلسه فدرال رزرو در پایان ژانویه برای سرنخ های بیشتر در مورد جهت احتمالی نرخ های بهره ایالات متحده بود. بانک مرکزی در جریان جلسه، نرخ بهره را ثابت نگه داشت، اما تا حد زیادی انتظارات برای کاهش قریب الوقوع نرخ بهره را کمرنگ کرد. از آن زمان، مجموعه‌ای از خوانش‌های داغ‌تر از حد انتظار نرخ تورم ایالات متحده باعث شد تا بازارها چشم‌انداز کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره را کاهش دهند، که به نوبه خود بر قیمت طلا تأثیر زیادی گذاشت.

پیش بینی قیمت جهانی طلا

فلز زرد در اوایل فوریه برای مدت کوتاهی به کمتر از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید، اما سپس به شدت از پایین‌ترین سطح دو ماهه خود بازگشت. نرخ‌های بهره بالاتر ایالات متحده نوید خوبی برای طلا ندارد زیرا هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در فلز زرد را افزایش می‌دهد. تحلیلگران گلدمن ساکس می گویند که طلا و سایر فلزات احتمالاً شاهد افزایش بزرگی خواهند بود زیرا انتظار می رود نرخ های بهره ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ بیشتر کاهش یابد.

قیمت سایر فلزات گرانبها نیز افزایش یافت. هر اونس پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۱۳.۱ دلار رسید، در حالی که نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳.۱۹۲ دلار در هر اونس رسید. قیمت مس با خوش بینی چین به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته رسید.

به گزارش رویترز، بانک مرکزی چین روز سه شنبه نرخ بهره را بیش از حد انتظار کاهش داد، در حالی که پکن نیز از اقدامات حمایتی برای تقویت بازار املاک و مستغلات این کشور برای تقویت رشد اقتصادی خبر داد. علاوه بر این، داده‌های رسمی افزایش قابل‌توجهی در هزینه‌های مصرف‌کننده و تقاضای سفر در تعطیلات سال نو قمری را نشان می‌دهد که امیدها را برای بهبود مصرف چین، که محرک اصلی اقتصاد است، افزایش می‌دهد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا