طلا و ارز

قیمت طلای جهانی به ۲۰۳۱ دلار رسید







قیمت جهانی طلا در روز چهارشنبه (۲۸ فوریه) با تمرکز سرمایه گذاران بر تورم ایالات متحده افزایش یافت.



به گزارش افق میهن، قیمت هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۳۱ دلار و ۹۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۰۴۱ دلار در هر اونس رسید.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده از ۴.۳۱۵ درصد در روز سه شنبه به ۴.۲۹۳ درصد کاهش یافت و شمش با بازده صفر را جذاب تر کرد در حالی که دلار آمریکا راکد ماند.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، موضع صبورانه فدرال رزرو در مورد تسهیل را تکرار کرد. او نشان داد که با توجه به افزایش ریسک تورم، برای کاهش نرخ بهره عجله ندارد.

بر اساس برنامه نرخ بهره IRPR گروه بورس لندن LSEG، معامله گران روی کاهش نرخ حدود ۷۸ واحد پایه با احتمال ۶۱ درصد کاهش در سه ماهه اول ژوئن سال ۲۰۲۴ شرط بندی می کنند. نرخ های بهره پایین جذابیت مالکیت را افزایش می دهد. فلزات گرانبها بدون بهره

داده ها نشان می دهد که سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده در ماه ژانویه بیشترین کاهش را در تقریباً چهار سال اخیر داشته است و اعتماد مصرف کننده ایالات متحده نیز در فوریه کاهش یافته است.

واردات طلای چین در ژانویه افزایش یافت

در سایر فلزات گرانبها، هر اونس پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۸۹۰.۲۵ دلار رسید، در حالی که پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۳۷.۰۲ دلار در هر اونس و نقره ۰.۱ درصد افزایش یافت. به ۲۲.۴۶ دلار در هر اونس رسید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا