طلا و ارز

قیمت طلای جهانی به ۲۰۴۹ دلار رسید







قیمت طلا در روز جمعه به دلیل کاهش جزئی تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم و آمار ضعیف مشاغل، دلار را به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رساند.



به گزارش ایران تحلیل، تمرکز بر روی داده های کلیدی تورم بود که برای تایید بیشتر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد. رشد روز جمعه از نشانه‌هایی از کندی اقتصاد ایالات متحده استقبال کرد و قیمت طلا را به بالای ۲۰۰۰ دلار تا ۲۰۵۰ دلار در هر اونس که هفته گذشته تعیین شد، رساند.

به گزارش رویترز، قیمت طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۴۹ دلار و ۲۰ سنت در هر اونس رسید، در حالی که طلای فوریه ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۲۰۶۰ دلار و ۶۵ سنت در هر اونس رسید. افزایش قیمت طلا پس از آن اتفاق افتاد که ارزش دلار در روز پنجشنبه به پایین ترین حد بیش از چهار ماه گذشته رسید.

نگاهی به تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم نشان داد که اقتصاد ایالات متحده تا حدودی ضعیف‌تر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت رشد کرد. کاهش رشد اقتصادی به کاهش نرخ تورم و اشتغال اشاره دارد.

انتظار می رود این رقم بسیار بالاتر از هدف سالانه ۲ درصدی فدرال رزرو باقی بماند که می تواند منجر به افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی در اواخر سال ۲۰۲۴ شود. انتظارات کاهش نرخ بهره در اوایل مارس ۲۰۲۴ قیمت طلا را در هفته گذشته افزایش داد، حتی در شرایطی که چندین مقام فدرال رزرو هشدار دادند که شرط بندی ها روی کاهش سیاست های پولی فدرال رزرو به زودی بسیار خوش بینانه است.

به گزارش کیتکونیوز، قیمت نقره در بازار سایر فلزات ارزشمند به ۲۴ دلار و ۱۹ سنت در هر اونس رسید، قیمت پلاتین به ۹۸۰ دلار و ۱۴ سنت و قیمت پالادیوم به ۱۲۱۲ دلار و ۶۴ سنت رسید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا