طلا و ارز

قیمت طلای جهانی به ۲۰۶۳ دلار رسید







قیمت جهانی طلا در معاملات روز سه‌شنبه به دلیل تعطیلی‌ها افزایش یافت، زیرا دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه به دلیل چشم‌انداز رو به رشد کاهش نرخ فدرال رزرو در اوایل مارس سال آینده تضعیف شدند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در بیش از دو هفته گذشته با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۰۶۳ دلار و ۷۸ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۲۰۷۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.

ییپ جان رونگ، استراتژیست بازار IG گفت: قیمت طلا در هفته جدید پس از انتشار داده‌های مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده در جمعه گذشته افزایش یافت و انتظارات نرخ بهره پایین‌تر را که توسط بازارها قیمت‌گذاری شده بود، تایید کرد.

داده های روز جمعه نشان داد که قیمت های ایالات متحده در ماه نوامبر برای اولین بار در بیش از ۳.۵ سال گذشته کاهش یافت و رشد تورم سالانه را به زیر ۳ درصد رساند. نرخ بهره پایین تر، هزینه فرصت مالکیت فلزات گرانبها را کاهش می دهد. نرخ بهره پایین تر، هزینه فرصت مالکیت فلزات گرانبها را کاهش می دهد.

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله گران اکنون انتظار دارند که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس ۸۹ درصد باشد.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز جذاب تر کرد، در حالی که بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده به ۳.۸۸۳ درصد کاهش یافت. بازارهای استرالیا، نیوزلند، هنگ کنگ و منطقه یورو امروز سه شنبه برای تعطیلات رسمی تعطیل هستند.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا