طلا و ارز

قیمت طلای جهانی به ۲۰۶۴ دلار رسید/ منتظر طلای ۲۱۰۰ دلاری باشیم؟







در حالی که سرمایه گذاران منتظر دقایقی از آخرین نشست سیاست گذاری فدرال رزرو و داده های مشاغل ایالات متحده برای ارائه شفافیت بیشتر در مورد چشم انداز نرخ بهره بودند، قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه با حمایت از کاهش ارزش دلار افزایش یافت.



به گزارش افق میهن، قیمت هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۶۴ دلار و ۵۵ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا در ۲۰۷۳ دلار ثابت ماند. ارزش دلار در برابر رقبای خود ۰.۲ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان تر کرد.

تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade، گفت: «طلا در حال حاضر در حالت تثبیت است و اگر انتظارات فعلی فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ حفظ شود، در سال ۲۰۲۳ افزایش بیشتری خواهد داشت».

معامله گران به دلیل کاهش تورم و افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست سیاست دسامبر خود، شرط بندی بر روی کاهش نرخ در سال ۲۰۲۴ را دو برابر کرده اند. این انتظارات به طلا کمک کرد تا در سال ۲۰۲۳ ۱۳ درصد افزایش یابد که اولین رشد سالانه آن از سال ۲۰۲۰ است، زیرا کاهش نرخ های بهره هزینه فرصت مالکیت فلزات گرانبهای بدون بازده را کاهش می دهد.

اکنون تمرکز بر روی صورتجلسه نشست سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا در دسامبر است. بر اساس گزارش FedWatch Tool، بازارهای آتی در نشست ۲۰ مارس ۷۰ درصد شانس کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره را دارند. سرمایه گذاران همچنین منتظر داده های اقتصادی ایالات متحده در این هفته هستند، از جمله گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه.

آیا قیمت جهانی طلا به ۲۱۰۰ دلار می رسد؟

واترر گفت: “این امکان وجود دارد که قیمت طلا در کوتاه مدت به ۲۱۰۰ دلار در هر اونس افزایش یابد.”









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا