طلا و ارز

قیمت طلای جهانی به ۲۰۸۰ دلار رسید







امروز دوشنبه (۴ مارس) طلای جهانی با ۲۰۸۰ دلار و ۹ سنت در هر اونس به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا پس از رسیدن به ۲۰۸۸ دلار و ۱۹ سنت در روز جمعه و قبل از بسته شدن بازار با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۰۸۰ دلار و ۹ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۰۸۸ دلار و ۶۰ سنت رسید.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده و شاخص دلار آمریکا در روز جمعه پس از آن که داده ها نشان داد تولید ایالات متحده در ماه فوریه کاهش بیشتری یافت و هزینه های ساخت و ساز در ژانویه به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت، کاهش یافت. ضعیف تر شدن دلار آمریکا طلا را برای دارندگان ارز ارزان تر می کند، در حالی که بازدهی پایین اوراق قرضه هزینه فرصت نگهداری فلزات گرانبها با بازده پایین را کاهش می دهد.

مجموعه دیگری از داده ها نشان می دهد که تورم سالانه ایالات متحده در ژانویه به پایین ترین سطح خود در تقریباً سه سال اخیر رسیده است و کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ژوئن را حفظ کرده است. نرخ بهره پایین جذابیت فلزات گرانبها را بدون بازده افزایش می دهد. گزارش اشتغال در ماه فوریه، انتشار مهم بعدی اقتصادی ایالات متحده در روز جمعه خواهد بود.

به گزارش رویترز، در سایر فلزات گرانبها، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۸۴.۱۵ دلار در هر اونس رسید و پالادیوم در ۹۵۷.۸۸ دلار ثابت بود، در حالی که نقره با ۰.۶ درصد کاهش به ۲۳ دلار رسید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا