طلا و ارز

قیمت طلای جهانی در کانال ۲۱۰۰ دلاری باقی ماند







قیمت جهانی طلا در روز چهارشنبه (۶ مارس) بالای ۲۱۰۰ دلار در هر اونس باقی ماند زیرا شرط بندی ها برای کاهش نرخ بهره آمریکا علیرغم کاهش نرخ بهره افزایش یافت.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱۲۴ دلار و ۴۶ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۱۳۲ دلار و ۹۰ سنت رسید. طلا در جلسه قبل پیش از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به رکورد بالایی رسید.

رشد صنعت خدمات ایالات متحده در ماه فوریه به دلیل کاهش اشتغال کاهش یافت و سفارشات جدید برای کالاهای ساخت ایالات متحده در ژانویه بیش از حد انتظار کاهش یافت. بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده نزدیک به پایین ترین سطح یک ماهه بود که باعث جذابیت بیشتر میله های با بازده صفر شد.

احتمال کاهش نرخ بهره در ژوئن

بر اساس برنامه احتمال نرخ بهره LSEG، قیمت‌های بازار پول نشان می‌دهد که معامله‌گران احتمال ۷۱ درصدی دارند که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ‌های بهره در ماه ژوئن کند، از ۶۵ درصد در روز سه‌شنبه. کاهش نرخ بهره جذابیت فلزات گرانبها را افزایش می دهد.

سرمایه گذاران بر اولین روز شهادت شش ماهه پاول در مقابل کنگره در مورد وضعیت اقتصاد ایالات متحده متمرکز شده اند. بزرگترین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین نیز یک شبه به رکورد بالایی رسید و به شدت سقوط کرد.

داده های هفته گذشته نشان داد که تولید ایالات متحده در ماه فوریه به کاهش ادامه داد و تورم شروع به کاهش کرد، در حالی که احساسات مصرف کننده ضعیف بود.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا