طلا و ارز

قیمت طلای جهانی در ۲۰۳۵ دلار ثابت ماند







قیمت جهانی طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم دو هفته ای ۲۰۴۸ دلار و ۱۲ سنت در هر اونس در جلسه قبل، در ۲۰۳۵ دلار و ۹ سنت در هر اونس ثابت ماند.



قیمت جهانی طلا در مسیر اولین کاهش ماهانه خود در چهار سال گذشته قرار گرفت زیرا سرمایه گذاران انتظارات کاهش سریع و شدید نرخ بهره در ایالات متحده را کاهش دادند و منتظر نظرات فدرال رزرو بودند.

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه (۳۱ ژانویه) پس از رسیدن به بالاترین سطح دو هفته ای ۲۰۴۸ دلار و ۱۲ سنت در هر اونس در جلسه قبل ثابت ماند. قیمت ها تا کنون در این ماه ۱.۳ درصد کاهش یافته است. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۰۳۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

طبق پیش بینی نرخ بهره IRPR گروه بورس لندن LSEG، معامله گران کاهش نرخ فدرال رزرو را در سال جاری حدود ۱۳۰ واحد پایه قیمت گذاری کرده اند که کمتر از حدس و گمان در پایان سال ۲۰۲۳ است. قیمت های بازار پول نشان می دهد که احتمال کاهش نرخ در در ماه مارس حدود ۹۰ درصد به ۴۳ درصد در ماه گذشته کاهش یافته است.

رشد بیش از ۲ درصدی شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا در مسیر بهترین ماه خود از سپتامبر قرار دارد و در ژانویه تاکنون بیش از ۲ درصد رشد داشته است. بازدهی خزانه داری آمریکا به ۴.۰۲۶۱ درصد به پایین ترین حد دو هفته اخیر رسید، اما همچنان بالاتر از سطح ۳.۸۶ درصدی پایان سال بود. تمرکز بازار به بیانیه فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه آن معطوف خواهد شد که انتظار می رود نرخ بهره بدون تغییر باقی بماند.

به گزارش رویترز، داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که فرصت‌های شغلی در ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه دسامبر افزایش یافته است، در حالی که اعتماد مصرف‌کننده در ایالات متحده در ژانویه به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده است.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا