طلا و ارز

قیمت طلای جهانی دوباره اوج گرفت







قیمت جهانی هر اونس طلا امروز با ۰.۹۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۲۳۳۰ دلار رسید.



به گزارش ایران تحلیل، طلای جهانی امروز شاهد افزایش قیمت در معاملات بازارهای جهانی بود. هر اونس طلا امروز با ۲۲ دلار افزایش به ۲۳۳۰ دلار رسید.

پیش بینی طلای جهانی

ایران تحلیل چند روز پیش درباره پیش بینی طلای جهانی در هفته آینده نوشت: تقویم اقتصادی آمریکا حاکی از آن است که هیچ اطلاعات سطح بالایی که بتواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد منتشر نخواهد شد. در روز پنجشنبه، داده های تراز تجاری چین به دقت توسط فعالان بازار رصد خواهد شد. اگر مازاد تجاری چین در ماه آوریل بیش از حد انتظار افزایش یابد، واکنش اولیه بازار ممکن است به افزایش قیمت جهانی طلا کمک کند و سرمایه گذاران این را یک تحول مثبت برای چشم انداز صعودی تقاضای طلا می دانند.

علاوه بر آمار تراز تجاری چین، فعالان بازار نیز سخنان مقامات فدرال رزرو را از نزدیک زیر نظر خواهند داشت. بر اساس ابزار CME FedWatch، احتمال معکوس شدن سیاست پولی فدرال رزرو در ماه سپتامبر پس از رویدادهای این موسسه مالی کمی بیش از ۵۰ درصد باقی مانده است. موقعیت بازار نشان می دهد که اگر سیاست گذاران فدرال رزرو راه را برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر باز نگه دارند، دلار آمریکا ممکن است با فشار فروش مواجه شود.

از سوی دیگر، اگر مقامات فدرال رزرو آمریکا در اواخر سال جاری میلادی کاهش نرخ بهره را اعلام کنند، دلار آمریکا احتمالاً ارزش خود را حفظ خواهد کرد و افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا را دشوار خواهد کرد. با این حال، سیاست گذاران باید تا سپتامبر داده های بیشتری را در مورد تورم و اشتغال ارزیابی کنند و ممکن است تمایلی به ارائه سیگنال های روشن در مورد زمان معکوس کردن سیاست پولی نداشته باشند.

میانجیگری شایسته










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا