طلا و ارز

قیمت طلای جهانی ۲۰۳۰ دلار شد







امروز سه شنبه (۳۰ ژانویه) به دلیل ضعف دلار آمریکا و کاهش بازده اوراق، قیمت جهانی طلا در محدوده ۲۰۳۰ دلار قرار گرفت.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت هر اونس طلا در ۲۰۳۰ دلار و ۳۰ سنت باقی ماند و قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۲۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا ۰.۲ درصد کاهش یافت و طلا را به طور کلی برای سایر دارندگان ارز جذاب تر کرد. بازدهی خزانه‌داری آمریکا نزدیک به پایین‌ترین حد در دو هفته گذشته بود.

آیا رکورد جهانی قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ شکسته می شود؟

بازارها به طور گسترده انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست دو روزه خود نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد، اما توجه بیشتری به اظهارات پاول در روز چهارشنبه معطوف شده است. نظرسنجی رویترز نشان داد که عدم اطمینان در مورد اقتصاد ایالات متحده و کاهش نرخ بهره می تواند قیمت طلا را به بالاترین سطح در سال ۲۰۲۴ برساند.

نرخ بهره پایین تر، هزینه فرصت مالکیت فلزات گرانبها را کاهش می دهد. با این حال، تحلیلگران و معامله گران پیش بینی های خود را برای قیمت های پلاتین و پالادیوم در سال ۲۰۲۴ کاهش داده اند زیرا بعید است تقاضا به میزان قابل توجهی افزایش یابد، اما آنها انتظار دارند که قیمت هر دو از سطوح فعلی بهبود یابد.

به گزارش رویترز، Spdi ArGoldTrust، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری مشترک با پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد دارایی های خود در روز دوشنبه نسبت به جلسه قبل ۰.۱۴ درصد کاهش یافت.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا