طلا و ارز

قیمت طلا امروز ۲۰ تیر ۱۴۰۳؛ طلای جهانی به چراغ قرمز خورد







قیمت جهانی طلا در روز چهارشنبه (۱۰ ژوئیه) ثابت ماند زیرا سرمایه گذاران منتظر داده های کلیدی تورم ایالات متحده بودند که می تواند مسیر نرخ بهره فدرال رزرو را روشن کند.



به گزارش افق میهن، هر اونس طلا به سختی تغییر کرد و به ۲۳۶۵ دلار و ۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۷۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو به کنگره گفت که تورم در ماه‌های اخیر بهبود یافته است و داده‌های خوب بیشتر از سیاست‌های پولی سست‌تر حمایت می‌کند. با این حال، او به قانونگذاران گفت که نمی‌خواهد «سیگنالی درباره زمان‌بندی اقدامات آتی نرخ بهره» ارسال کند.

بر اساس ابزار FedWatch، معامله گران در حال حاضر ۷۳ درصد احتمال کاهش نرخ در ماه سپتامبر را دارند. زمانی که نرخ بهره پایین تر باشد، فلزات گرانبهای بدون بهره جذاب تر می شوند. اکنون تمرکز بازار بر روی داده های شاخص قیمت مصرف کننده است که قرار است روز پنجشنبه منتشر شود.

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که اعتماد کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده در ژوئن به بالاترین حد در شش ماه گذشته رسیده است، اما نگرانی‌ها درباره تورم همچنان ادامه دارد.

شورای جهانی طلا روز سه‌شنبه اعلام کرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس طلا با پشتوانه فیزیکی برای دومین ماه متوالی در ماه ژوئن با افزایش دارایی‌های خود در صندوق‌های قابل معامله در اروپا و آسیا شاهد جریان‌هایی بودند.

به گزارش رویترز، بورس آتی گوانگژو روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد اولین قراردادهای آتی پلاتین و پالادیوم خود را در چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، راه‌اندازی کند تا مکانیزم پوشش داخلی قیمت‌ها را فراهم کند.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا