طلا و ارز

قیمت طلا امروز ۲۳ تیر ۱۴۰۳؛ طلای جهانی در قله ماند







قیمت طلا در روز جمعه (۱۲ ژوئیه) به ۲۴۰۰ دلار در هر اونس رسید و سومین افزایش هفتگی متوالی خود را ثبت کرد زیرا سرمایه گذاران اطمینان داشتند که فدرال رزرو در مسیر کاهش نرخ بهره به زودی قرار دارد.



به گزارش افق میهن، قیمت هر اونس طلا در قیمت ۲۴۱۷ دلار و ۳۶ سنت ثابت بود. شمش طلا تا کنون در این هفته یک درصد افزایش یافته است. معاملات آتی طلای ایالات متحده عمدتاً در ۲۴۲۰.۷۰ دلار ثابت بود.

پس از کاهش غیرمنتظره قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده، قیمت طلا روز پنجشنبه به بالاترین سطح خود از ۲۲ می رسید. این داده‌ها دیدگاه‌ها مبنی بر از سرگیری کاهش نرخ تورم را تقویت کرد و امید به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش داد.

کارشناسان می گویند که احتمال کاهش نرخ بهره در سال جاری، احتمالاً در اوایل سپتامبر، زیاد است. Jim Wyckoff، تحلیلگر ارشد بازار در Kitco Metals، گفت که گزارش شاخص قیمت تولیدکننده داغتر از حد انتظار بود و فشار فروش را افزایش داد.

قیمت‌های تولیدکننده ایالات متحده در ماه ژوئن اندکی افزایش یافت، که تأیید می‌کند که تورم روند نزولی خود را از سر گرفته است و کاهش نرخ بهره در سپتامبر را تقویت می‌کند.

بر اساس ابزار CME FedWatch، بازارها در حال حاضر در ماه سپتامبر ۹۴ درصد کاهش نرخ دارند. نرخ های بهره پایین تر، هزینه فرصت نگهداری فلزات گرانبها را بدون بازگشت کاهش می دهد.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا