اخبار بورس

قیمت طلا با کاهش انتظارات کاهش نرخ بهره، کاهش یافت

طبق تصمیمات فدرال رزرو؛

این فلز گرانبها به زیر میانگین متحرک ۲۱ روزه خود که در حال حاضر به ۲۳۴۸ دلار رسیده بود، سقوط کرد، اما پس از افزایش ۲.۵ درصدی در ماه می، برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت. قیمت نقدی در ۲۰ می به رکورد ۲۴۴۹.۸۹ دلار رسید.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورس به گزارش رویترز؛ قیمت طلا روز سه‌شنبه کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران پس از افزایش اخیر سودآوری کردند و با فشار ناشی از کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو مواجه شدند، زیرا بازار در انتظار آمارهای کلیدی تورم ایالات متحده در اواخر این هفته بود.

هر اونس طلا (۰۹۴۰ GMT) پس از افزایش ۰.۷ درصدی در روز دوشنبه با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۴۳.۹۹ دلار در هر اونس رسید.

این فلز گرانبها به زیر میانگین متحرک ۲۱ روزه خود که در حال حاضر به ۲۳۴۸ دلار رسیده بود، سقوط کرد، اما پس از افزایش ۲.۵ درصدی در ماه می، برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت. قیمت نقدی در ۲۰ می به رکورد ۲۴۴۹.۸۹ دلار رسید.

آملیا شیائوفو، رئیس استراتژی بازار کالا در بانک چین اینترنشنال، گفت: فلزات گروه طلا، نقره و پلاتین (PGMs) به دنبال دستاوردهای اخیر در معرض سود کوتاه مدت هستند.

طلا به طور کلی یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می شود، اما نرخ های بهره بانک مرکزی بالاتر، هزینه فرصت نگهداری طلا را بدون بازده افزایش می دهد.

صورتجلسه فدرال رزرو که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که واکنش سیاستی در ابتدا حفظ نرخ بهره کلیدی در سطوح فعلی بود، اما همچنین منعکس کننده بحث در مورد افزایش احتمالی بیشتر نرخ بود.

با توجه به ابزار FedWatch CME، معامله گران در حال حاضر انتظار دارند تا ماه نوامبر حدود ۶۴ درصد احتمال کاهش نرخ بهره را داشته باشند، زیرا منتظر انتشار شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) هستند، معیار ترجیحی فدرال رزرو برای تورم، که انتظار می رود روز جمعه باشد.

شیائو فو افزود: با این حال احتمالاً قیمت طلا با خرید تقاضا در قالب کاهش قیمت و تنوع توسط بانک های مرکزی حمایت نسبی خواهد داشت.

تقاضای طلا از سوی بانک های مرکزی جهانی به مدت دو سال بالا بوده است زیرا آنها ذخایر ارزی خود را متنوع می کنند.

در بازار طلای آسیا، سطح قیمت ۲۳۰۰ دلار ممکن است نقطه ورود برخی از افراد علاقه مند به خرید فیزیکی باشد.

قیمت نقدی طلا پس از افزایش ۴.۴ درصدی در روز دوشنبه با ۰.۵ درصد کاهش به ۳۱.۵۲ دلار رسید. انتظار می رود این فلز در ماه می ۲۰ درصد افزایش یابد که بزرگترین رشد ماهانه آن در نزدیک به چهار سال گذشته است.

پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۰۴۸.۸۵ دلار رسید، اما در مسیر رشد ۱۲ درصدی در ماه مه قرار داشت که بزرگترین رشد ماهانه آن از نوامبر ۲۰۲۰ است. پالادیوم با ۱.۱ درصد کاهش به ۹۷۸.۲۴ دلار رسید.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا