طلا و ارز

قیمت طلا تا کجا پایین می‌آید؟

به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در چند روز اخیر کاهش یافته، روند نزولی قیمت جهانی طلا و بازار ارز روند صعودی قیمت ها را در بازار داخلی طلا متوقف کرده است.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بازار طلا در رکود شدیدی به سر می برد، اظهار داشت: وارد سومین ماه سال شده ایم، متاسفانه ممکن است شرایط صنعت طلا به هم ریخته باشد بوده است در صنعت طلا از ابتدای سال جاری ۱۵ درصد تولید خود را متوقف کرده است.

وی افزود: تاسیسات تولیدی به شدت آسیب دیده است، صنعت طلا در بحران است و تعطیلی های ناشی از فعالیت سامانه جامع معاملات باعث دلسردی فعالان بازار شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه بازار طلا در شرایط خوبی نیست، خاطرنشان کرد: عبور از این شرایط نیازمند اصلاحات در نظام جامع معاملات است. رئیس جمهور شهید گفته بود که باید دغدغه طلافروشان برطرف شود تا بخشی از مشکلات نظام حل شود.

بذرافشان افزود: این اصلاحات هنوز کامل نشده و نیاز به بررسی مجدد دارد. تا زمانی که این نگرانی های فعالان بازار برطرف نشود، نمی توان شرایط را برای فعالیت بیشتر ایجاد کرد. ما تقاضا داریم که سیستم را متوقف کنند و اجازه دهند این اصلاحات در یک کارگروه تخصصی انجام شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ثبت سرمایه را حذف و در ثبت آنی تغییراتی ایجاد کرده است اما شرایط این سامانه با قوانین صنعت طلا همخوانی ندارد و لازم است نواقص آن بر اساس آن اصلاح شود. انجام شده در یک کارگروه تخصصی یافته های به دست آمده است.

با اشاره به تثبیت قیمت طلا و سکه؛ وی تصریح کرد: بازار در چند هفته اخیر کاهش قیمت خوبی داشته و اکنون نسبت به بازار جهانی و بازار ارز به کف قیمت طلا و سکه رسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه مردم نگران خرید طلا و سکه و سرمایه گذاری در این حوزه هستند، گفت: با نگاه به آینده بازار، احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود ندارد، اما احتمال افزایش قیمت در بازار وجود دارد. به نوسانات بازار ارز و احساسات جهانی

آخرین نرخ بازار طلا و سکه

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار ۳ میلیون و ۲۹۷ هزار تومان قیمت داشت. قیمت هر قطعه سکه طرح جدید ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۳۷ میلیون تومان، نیم سکه ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.








دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا