طلا و ارز

قیمت طلا در بازار جهانی امروز 29 مرداد 1403 / اونس طلا نزولی شد







قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۵۰۲ دلار و ۴۴ سنت رسید.





به گزارش افق میهن،

قیمت طلا در اولین ساعت معاملات روز دوشنبه به ۲۵۰۵ دلار افزایش یافت، زیرا فدرال رزرو امیدوار است نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهد. معامله گران منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در این هفته برای سرنخ های بیشتر در مورد زمان حرکت هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۵۰۲ دلار و ۴۴ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۲۵۴۳ دلار رسید.

قیمت طلا روز جمعه با افزایش چشم انداز کاهش نرخ بهره در سپتامبر به بالاترین حد خود رسید. داده های اقتصادی ایالات متحده هفته گذشته نشان داد که خرده فروشی در این کشور بهبود یافته و شاخص قیمت تولید کننده و مصرف کننده کاهش یافته است.

علاوه بر این، ساخت و ساز خانه های جدید در ایالات متحده با ۶.۸ درصد کاهش به ۱.۲۳۸ میلیون واحد در ژوئیه رسید که پایین ترین رقم از سال ۲۰۲۰ است. در ژوئن، این تعداد ۱.۱ درصد افزایش یافت. به این ترتیب نگرانی ها در مورد قدرت اقتصاد آمریکا افزایش یافته است.

کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودده و افزایش تمایل به خرید آن می شود.

از سوی دیگر، تنش های ژئوپلیتیکی ادامه دار در خاورمیانه و تشدید جنگ در اوکراین، تقاضا برای طلا را به عنوان پناهگاه امن افزایش داده است. جنگ بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی هفته گذشته با وجود تلاش های دیپلماتیک برای کاهش تنش ها و جلوگیری از حمله مشترک ایران و حزب الله به رژیم صهیونیستی تشدید شد. حمله روز شنبه رژیم صهیونیستی به غزه یکی از خونین ترین حملات این رژیم از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر بوده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۷۰ درصد افزایش به ۲۹.۴۷ دلار و پلاتین با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۹۵۸.۱۷ دلار رسید.

نماد داده پارس









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا