اخبار بورس

قیمت طلا در حدود ۲۴۰۰ دلار؛ مس تحت فشار مشکلات چین

طلا منتظر شفافیت بیشتر از سیاست آمریکاست.

قیمت طلا در حدود ۲۴۰۰ دلار ثابت ماند زیرا معامله گران به دنبال شفافیت بیشتر در مورد سیاست های پولی و سیاسی ایالات متحده بودند. در همین حال، قیمت مس در بحبوحه نگرانی های اقتصادی در چین کاهش یافت. انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تأثیر سیاسی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر بازارها تأثیر گذاشته است.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ قیمت طلا در روز سه‌شنبه تغییر چندانی نداشت و در حوالی پایین‌ترین سطح ۱۱ روزه خود قرار داشت، زیرا معامله‌گران به دنبال شفاف‌سازی بیشتر در مورد سیاست‌های پولی و سیاسی ایالات متحده بودند، به‌ویژه با نزدیک شدن به نشست هفته آینده فدرال رزرو.
در فلزات صنعتی، قیمت مس امروز اندکی کاهش یافت و به دلیل افزایش عدم اطمینان اقتصادی در مورد بزرگترین واردکننده مس (چین) زیان های شدید در جلسات اخیر را افزایش داد.

هر اونس طلا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۳۹۸.۳۸ دلار رسید، در حالی که هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۹۹.۴۰ دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلا حدود 2400 دلار است.  مس تحت فشار مشکلات چین

تمرکز قیمت طلا بر کاهش نرخ بهره و سیاست ها است

فلز زرد از بالاترین رکورد خود در هفته گذشته کاهش شدیدی را تجربه کرد زیرا عدم اطمینان در مورد سیاست های ایالات متحده به شدت سنگینی می کرد.
قیمت های آتی در اوایل جولای به حدود ۲۴۷۰ دلار در هر اونس رسیده بودند اما به شدت کاهش یافتند. برخی افزایش ارزش دلار به دلیل گمانه زنی ها در مورد ریاست جمهوری دونالد ترامپ نیز بر قیمت طلا تأثیر گذاشته است.
ابهام در مورد کمپین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده این هفته پس از آنکه رئیس جمهور جو بایدن از نامزدی مجدد خود صرف نظر کرد و در عوض از کامالا هریس معاون رئیس جمهور حمایت کرد، افزایش یافت. به نظر می رسد هریس به اندازه کافی از دموکرات ها حمایت می کند تا نامزد ریاست جمهوری این حزب شود، اگرچه او هنوز به طور رسمی نامزد نشده است.

بیشتر بخوانید: یک فرصت طلایی!

اگرچه داده‌های نظرسنجی سی‌بی‌اس و هریس ایکس تأثیر خروج بایدن را منعکس نمی‌کند، اما پیش‌بینی‌های این نهادها نشان می‌دهد که ترامپ در نظرسنجی‌ها از بایدن و هریس پیشتاز است. در حالی که این عدم اطمینان سیاسی منجر به این شد که طلا به عنوان یک پناهگاه امن در نظر گرفته شود، انعطاف پذیری دلار به طور فزاینده ای محدود شد.

با این حال، با افزایش خوش‌بینی نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر، طلا رشد قابل توجهی داشته است. بانک مرکزی قرار است هفته آینده تشکیل جلسه دهد و انتظار می رود نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد.

با این حال، سایر فلزات گرانبها در روز سه شنبه کاهش یافتند. معاملات آتی پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۵۹.۶۵ دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۹.۱۸۸ دلار در هر اونس رسید.

مس تحت فشار زیان های سنگین به دلیل بدتر شدن احساسات نسبت به چین قرار گرفت

در میان فلزات صنعتی، معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۲۳۴.۵۰ دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با ۰.۳ درصد کاهش به ۴.۱۸۷۳ دلار در هر پوند رسید.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا