طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز اول دی ۱۴۰۲ / بازار افزایشی شد

به گزارش ایران تحلیل، امروز اولین جمعه است اگرچه بازار طلا در زمان نگارش این خبر به طور رسمی تعطیل است، اما به گفته برخی منابع، قیمت طلا و سکه در حال افزایش است. قیمت طلا همچنان به نصف کانال دو میلیون تومان نزدیک می شود. قیمت سکه امامی، سکه و مثقال طلا نیز افزایشی را ثبت کردند اما سکه بهار آزادی در حال کاهش است.

امروز قیمت دلار همچنین روند صعودی ضعیفی در کانال ۵۰۰۰۰ دلاری وجود دارد و انس نیز در همان سطح ۲۰۰۰ دلاری صعودی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

بر اساس اعلام اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، در زمان نگارش این خبر قیمت طلا در بازار داخلی دو میلیون و ۴۷۱ هزار و ۳۰۰ تومان است که نسبت به آخرین نرخ روز گذشته حدود ۱۱ هزار تومان افزایش داشته است.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش این خبر ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است؛ حدود ۷۸ هزار تومان بیشتر از نرخ روز گذشته.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با کاهش حدود ۴۵ هزار تومانی نسبت به نرخ روز گذشته حدود ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در حال معامله است.

قیمت انواع سکه

ربع سکه امروز با ۵۲ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می شود.

سکه گرمی هم اکنون با حدود ۳۸ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می شود.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۴۸ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان معامله می شود.

افزایش قیمت

قیمت جهانی طلا امروز مانند چند روز گذشته در حال افزایش است. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی در یک ماه آینده بازدهی مثبتی را تجربه کرده و در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۹۳ درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال افزایش است. اونس در حال حاضر به حدود ۲۰۵۴.۱۱ دلار آمریکا رسیده است که به معنای افزایش حدود ۰.۰۸ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

تجارت جهانی شمش طلا و سایر جفت ارزها در هفته های پایانی سال ۲۰۲۳ به دقت زیر نظر خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط فعلی و تحلیل های آینده، به گزارش پیش بینی قیمت جهانی طلا انس مراجعه کنید.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

در این هفته تمامی بازارهای مالی به جز بورس بازدهی منفی را ثبت کردند. سکه بیشترین کاهش را داشت و پس از آن طلا و دلار قرار گرفتند. به عبارت دیگر سکه امامی در هفته گذشته ۱.۱۶ درصد کاهش بازدهی را به ثبت رساند. این قطعه دیروز پنجشنبه ۳۰ ام بود آذر، با قیمت ۲۹ میلیون و ۲۶۳ هزار تومان کار خود را به پایان رساند و نسبت به هفته گذشته ۳۴۴ هزار تومان کاهش قیمت را به ثبت رساند. طلا نیز با کاهش ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومانی نسبت به پنجشنبه ۲۳ ام، بازدهی منفی ۰.۷۰ را از خود به جای گذاشت.

با وجود تلاش بازارساز برای ورود به کانال دلار با نرخ ۴۹ هزار تومان، ارز آمریکا تنها یک روز در این سطح باقی ماند و از روز گذشته پنج شنبه به کانال ۵۰ هزار تومانی بازگشت. البته در شرایطی که به گفته برخی کارشناسان مالی، بازارساز تمام تلاش خود را می کند تا با دستکاری اخبار و ارزها بازار دلار و به دنبال آن طلا و سکه را کنترل کند، احتمال افزایش چشمگیر قیمت در بازار وجود دارد. آینده نزدیک آینده چیزی جز انتظار نیست، اما آن روز خواهد آمد. شاید خیلی دور نباشد.

البته بازار طلا و سکه نیز با معضل رکود مستمر مواجه است که به گفته فعالان بازار با توجه به وضعیت معیشتی جامعه و کاهش قدرت خرید مردم، احتمال تداوم آن بسیار زیاد است. در این شرایط به نظر می رسد قیمت ها در این بازار تا مدتی تقریبا ثابت بماند مگر اینکه اتفاق خاصی در بازار جهانی ارز یا طلا بیفتد.

دو گزارش از پیش بینی طلا و سکه و بازدهی بازار در هفته چهارم را مطالعه کنید آذر و پاییز ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا