طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 10 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل، امروز قیمت طلا و سکه روند متعادلی نداشت و بازار طلا از بازار سکه جدا شد. قیمت طلا روز پنجشنبه پنج دلار در هر اونس طلا کاهش یافت و سکه ۱۰۰ تومان افزایش یافت.

در اوایل هفته جاری، در پی اعتراض طلافروشان به سامانه جامع معاملات پس از نزدیک به سه هفته اعتراض، اولین روز از گشایش بازار طلا بود. برخی معامله گران افزایش نیم میلیون تومانی قیمت سکه در روزهای ابتدایی هفته را ناشی از افزایش تقاضا در میان معامله گران این بازار عنوان کردند.

این هفته اخبار مربوط به توافق ایران و آمریکا در عمان، احتمال تصویب قطعنامه ضدایرانی در نشست هفته آینده شورای حکام و انتخابات ریاست جمهوری تیرماه توجه تجار را به خود جلب کرد. در عین حال، معامله گران و اقتصاددانان بر این عقیده هستند که انتشار این خبر از سوی سیاستگذار در جهت کنترل قیمت دلار و متعاقباً بازار طلا بوده و جنبه خبری درمانی نیز دارد.

آیا سکه ارزش خود را از دست می دهد؟

تحلیلگران بازار محدوده حمایتی کوتاه مدت سکه را ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می دانند و معتقدند اگر سکه موفق به کاهش قیمت و از دست دادن این محدوده شود، بازار طلا در روند نزولی قرار می گیرد.

سکه امامی و ربع سکه با افزایش قیمت بازگشایی شد

قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۱۰ خرداد ارزش معاملات با افزایش ۴۱۳ هزار تومانی هم اکنون ۴۰ میلیون و ۷۰۸ هزار تومان است. سکه بهار نیز بدون تغییر قیمت ۳۷ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان معامله می شود.

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه تغییری نکرده و ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. قیمت ربع سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و در حال حاضر ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می شود. سکه گرمی با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می شود و تغییری در قیمت خود ایجاد نمی کند.

حباب افزایشی سکه رشد کرد

در زمان نگارش این مقاله، قیمت طلا در حال کاهش است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۶۰ هزار تومان تخفیف یعنی ۱۴ میلیون و ۵۳۸ هزار تومان معامله می شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۱۴ هزار تومانی معادل ۳۳۵۶۰۰۰ تومان است. قیمت طلای مستعمل سه میلیون و ۳۱۱ هزار تومان است.

حباب سکه امروز روند متعادلی را نشان نداد. حباب سکه امامی ۹۳ هزار تومان و ربع سکه ۴۳ هزار تومان افزایش یافت. حباب سکه بهار ۲۱۳ هزار تومان، نیم سکه ۱۱۴ هزار تومان و سکه گرم ۲۸ هزار تومان کاهش داشته است.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا