طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 10 دی ۱۴۰۲ / طلا کاهشی و سکه افزایشی شد

به گزارش ایران تحلیل، امروز یکشنبه دهم دی، قیمت طلا و سکه مسیر جداگانه ای را طی می کند. طلای ۱۸ عیار همچنان در نیم کانال دو میلیون تومان معامله می شود، اما نسبت به روز گذشته روند نزولی نشان می دهد و طلای مثقال نیز افت قیمتی را به ثبت رساند.

همزمان قیمت سکه تمام قطعات سکه افزایشی است. البته قیمت سکه بهار آزادی نسبت به آخرین معاملات روز گذشته کاهش یافته اما نسبت به روز گذشته روند قیمتی صعودی دارد.

امروز قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی روند نزولی وجود دارد. به گفته برخی منابع، با وجود بسته شدن بازارهای جهانی، انس با کاهش ۰.۲ درصدی به ۲۰۶۲.۹ رسید.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی نیز قیمت طلا در زمان نگارش این خبر دو میلیون و ۵۰۸ هزار و ۶۰۰ تومان است که نسبت به آخرین معاملات روز گذشته حدود هفت هزار تومان کاهش داشته است. دیروز در این ساعت هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۵۱۵ هزار تومان ارزش داشت.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش ۲۹ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان است. هزار تومان بیشتر از آخرین معاملات روز گذشته. در همین زمان دیروز سکه امامی ۲۹ میلیون و ۷۴۶ هزار تومان معامله می شد.

بر این اساس حباب سکه امامی با رشدی حدود ۱۲۰ هزار تومانی به پنج میلیون و ۲۷۷ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز حدود ۲۳ هزار تومان رشد داشته و امروز به حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز در این ساعت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. حباب نیم سکه نیز با افزایش حدود ۶۷ هزار تومانی به ۳ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان رسید.

ربع سکه امروز بدون تغییر نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان معامله می شود. ربع سکه در همین زمان دیروز ۱۰ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود ۵۸ هزار تومان رشد داشته و اکنون به چهار میلیون و ۵۰۵ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که سکه گرمی با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز ربع سکه پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود. حباب این سکه نیز با حدود ۵۳ هزار تومان افزایش حدود دو میلیون و ۹۲۷ هزار تومان است.

اما هر مثقال طلا با کاهش حدود ۳۶ هزار تومانی نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۸۹۶ هزار تومان معامله می شد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

در چند ماه اخیر قیمت طلا و سکه در برخی روزها متفاوت بوده و امروز نیز همین وضعیت در حال تکرار است. نوسانات نرخ دلار در بازار داخلی و قیمت جهانی طلا و همچنین ادامه رکود در بازار طلا بر قیمت ها تاثیرگذار است. در عین حال بازارساز با کنترل قیمت ارز بر قیمت طلا و سکه نیز تاثیر می گذارد.

معامله گران بازار فلز زرد همچنان بازار طلا را کساد و راکد می دانند. آنها معتقدند این امر شرایط را برای واحدهای تولیدکننده طلا نامساعد کرده است. معامله گران این رکود را ادامه دار می دانند و می گویند نباید منتظر کاهش قیمت بود زیرا با توجه به ثبات چند ماه اخیر احتمال کاهش قیمت کم است.

بررسی دو گزارش پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۰ دی ۱۴۰۲ و قیمت طلا و سکه ۱۰ دی ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا