طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 12 آذر ۱۴۰۲ / تداوم روند افزایشی قیمت سکه امامی

به گزارش ایران تحلیل، امروز یکشنبه ۱۲ آذرماه تا زمان انتشار این خبر طلا و سکه با نوساناتی همراه بوده است. قیمت طلا نسبت به ساعت ناهار دیروز تقریبا ثابت و نسبت به آخرین قیمت روز قبل کاهش یافته است. قیمت سکه با این حال، همه آنها روند افزایشی را نشان می دهند. با این حال قیمت سکه بهار آزادی نسبت به بعدازظهر دیروز کاهش یافته است. نیم و ربع سکه نسبت به آخرین قیمت دیروز ثابت است اما نسبت به ظهر دیروز کاهشی است.

قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی افزایش قیمت جزئی داشت. با وجود بسته شدن بازارهای جهانی در برخی منابع، انس روند صعودی را نشان می دهد و با افزایش ۱.۵۷ به ۲۰۷۲.۱۳ رسید.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی قیمت طلا در زمان انتشار این خبر ۲ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است که نسبت به آخرین نرخ روز گذشته حدود ۹ هزار تومان کاهش داشته است. در این ساعت دیروز طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۵۱۶ هزار تومان ارزش داشت.

اما نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش این خبر ۲۹ میلیون و ۶۴۶ هزار تومان است؛ حدود ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از آخرین نرخ روز قبل. سکه دیروز ۲۹ میلیون و ۴۹۷ هزار تومان معامله شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با حدود ۱۰۴ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز گذشته حدود ۲۶ میلیون و ۱۰۳ هزار تومان در حال معامله است. در این ساعت دیروز سکه بهار آزادی حدود ۲۶ میلیون و ۱۰۸ هزار تومان قیمت داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز در این ساعت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. حباب نیم سکه نیز با حدود ۲۲ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۲۱۳ هزار تومان رسید.

همچنین ربع سکه امروز بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز قیمت ربع سکه ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود ۱۱ هزار تومان کاهش یافته و اکنون به چهار میلیون و ۳۷۹ هزار تومان رسیده است.

سکه گرمی هم اکنون بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می شود. حباب این سکه نیز با حدود چهار هزار تومان کاهش دو میلیون و ۸۶۴ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با کاهش حدود ۸ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان معامله می شود. دیروز در همین ایام هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۸۶۵ هزار تومان معامله شد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

امروزه تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز، قیمت طلا و سکه نیز تغییر می کند و گاه مسیرهای آنها از هم جدا می شود. انس نیز شاهد روند صعودی این مرواریدها است و البته بازار طلای ایران نیز منتظر بازگشایی بازارهای جهانی از صبح دوشنبه است.

در همین راستا سجاد بوربور، کارشناس اقتصادی درباره توسعه قیمت جهانی طلا به ایران تحلیل گفت: اقتصاد آمریکا به جایی رسیده است که دیگر توان پرداخت نرخ بهره بالاتر را ندارد. شدت منفی شده است و همچنین فروش خانه های مستعمل و سایر متغیرها حاکی از رکود اقتصادی در ایالات متحده است.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: از سال ۲۰۱۲ همه چیز در دنیا چند برابر شده اما قیمت طلا تغییر نکرده است. رمزنگاری یا نه؛ این تقاضا است که روند را تعیین می کند.» (برای اطلاعات بیشتر به پیش بینی قیمت طلا و سکه در ۱۲ آذر ۱۴۰۲ مراجعه کنید.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا