طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 12 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه امروز در دو روند متفاوت باز شد. سکه با قیمت دلار افزایش یافت اما قیمت طلا کاهش یافت. در آخرین روز از هفته عوامل تعیین کننده قیمت، بازار طلا صعودی بود و رشد تقاضا به حباب سکه دامن زد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه امروز شاهد روندی نامتعادل بود. طلا سقوط کرد و سکه افزایش یافت. قیمت طلا دیروز برخلاف روند امروز افزایش یافت و قیمت سکه کاهش یافت. معامله گران معتقدند رشد قیمت امروز در بازار سکه متاثر از رشد قیمت دلار خواهد بود. برخی فعالان بازار مالی حمله پهپادی مقاومت اسلامی به بندر حیفا در شمال فلسطین اشغالی را دلیل افزایش قیمت دلار و به دنبال آن افزایش قیمت سکه می دانند.

اسکرین شات 1 فوریه 2024 ساعت 12:46:30 ب.ظ

افزایش خطرات سیاسی تقاضا را افزایش داد

مقاومت اسلامی عراق بامداد پنجشنبه از حمله پهپادی به بندر حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد و تاکید کرد: به تخریب مواضع دشمن ادامه می‌دهد و این موضوع بار دیگر مخاطرات سیاسی را در منطقه افزایش داده است. و توسعه تقاضا از عرضه بیشتر است.

همچنین پایان چهارمین مزایده شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی ایران منجر به آزادسازی وثیقه این حراج و سرازیر شدن وجوه به بازارهای مالی شده است.

لازم به ذکر است در لحظه تنظیم این مطلب، قیمت جهانی طلا پنج دلار افزایش یافته و با قیمت ۲۰۴۱ دلار معامله می شود.

بیشترین افزایش قیمت در سکه بهار رخ داد

لازم به ذکر است نیم سکه و ربع سکه صبح امروز با افزایش ۵۰ هزار تومانی بازگشایی شد. این قطعات به ترتیب ۱۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می شود. سکه گرمی امروز تنها سکه ای بود که قیمت آن تغییری نکرد و برابر با روز گذشته ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله می شود.

قیمت طلا در آغاز معاملات امروز با کاهش باز شد. اما در زمان نگارش این مطلب، هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۵۶ هزار تومانی به قیمت ۱۲ میلیون و ۷۳۸ هزار تومان معامله می شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۲ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار تومان رسیده است. قیمت طلای کارکرده دو میلیون و ۹۰۲ هزار تومان است.

در زمان نگارش این مقاله حباب سکه در حال افزایش است و بر قیمت سکه تاثیر می گذارد. حباب سکه امامی ۲۱۴ هزار تومان، سکه بهار ۳۹۲ هزار تومان، نیم سکه ۹۹ هزار تومان، ربع سکه ۷۴ هزار تومان و سکه گرم ۱۲ هزار تومان رشد کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا