طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 12 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه امروز با کاهش قیمت باز شد. کاهش قیمت طلا در بازار متاثر از کاهش ارزش طلای جهانی بود. معامله گران خبر اعتراف به گناه ترامپ را به هر ۳۴ اتهام در روز جمعه به افت بازارهای جهانی نسبت دادند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در ابتدای هفته دوم افزایش یافت خرداد بازگشایی با کاهش قیمت در کلیه قطعات و اوزان صورت گرفت. این روند نزولی زمانی رخ داد که اونس جهانی طلا در روز پنجشنبه و در زمان تعطیلی بازارهای داخلی روند صعودی داشت، اما پس از انتشار خبر محکومیت ترامپ، طلای جهانی به میزان قابل توجهی سقوط کرد و بازار داخلی طلا دوباره خود را بازگرداند.

اسکرین شات ۱ ژوئن ۲۰۲۴ در ۱:۲۳:۵۴ ب.ظ

معامله گران روند کنونی بازار فلز زرد را عادی می دانند و معتقدند دلار در حال حاضر در رنج است و بازیگر فعالی در تعیین قیمت طلا و سکه نیست. در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی هر اونس طلا ۲۳۲۷ دلار بود که از ۱۰ روز پنجشنبه افزایش داشت. خرداد تقریبا ۱۸ دلار افت داشته است.

نقره ۲۵۰۰ تومان ارزان شد

قیمت هر اونس نقره با بیش از دو دلار کاهش با ۳۰ دلار و ۴۱ سنت است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی ۵۷ هزار و ۵۵۰ تومان است که نسبت به آخرین معامله هفته گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ تومان ارزان شده است.

قطعات کوچک آماده بازگشت به کانال هستند

قیمت سکه امامی امروز شنبه ۱۲ خرداد با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی هم اکنون قیمت معاملات ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. سکه بهار با افت ۲۱۵ هزار تومانی به ارزش ۳۷ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان معامله می شود.

ریتم حباب در بازار سکه مختل شد

در زمان نگارش این مقاله، قیمت طلا در حال کاهش است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۰ هزار تومان تخفیف یعنی ۱۴ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان معامله می شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت پنج هزار تومانی معادل سه میلیون و ۳۲۱ هزار تومان است. قیمت طلای مستعمل سه میلیون و ۲۷۹ هزار تومان است.

حباب سکه امروز روند متعادلی را نشان نمی دهد. حباب سکه امامی ۵۲ هزار تومان، نیم سکه ۳۶ هزار تومان و ربع سکه ۱۱۸ هزار تومان کاهش یافت. حباب سکه بهار ۱۲۹ هزار تومان و سکه گرمی ۴۰ هزار تومان افت کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا