طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 15 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:



مثقال طلا ۱۱ میلیون بود



قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته تحت تاثیر کاهش شارپی در قیمت دلار کاهش یافت. این در حالی است که معامله گران دلیل دیگری برای کاهش قیمت در بازار طلا را در پنجمین حراج حضوری شمش امروز می بینند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در ابتدای معاملات امروز با کاهش شدید قیمت دلار همزمان شد. با باز شدن بازار ارز، دلار وارد کانال ۵۵ هزار تومان شد. قیمت جهانی طلا حتی در آخرین تعطیلات هفته بازارهای بین المللی در ۲۰۳۹ دلار ثابت می ماند.

به این ترتیب حرکت قیمت طلا و سکه با افت ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومانی همراه است و همین افت قیمت تمام سکه را وارد کانال پایینی کرده است.

اسکرین شات 4 فوریه 2024 در 1:30:35 ب.ظ

معامله گران دلیل روند نزولی بازار طلا را در روز یکشنبه ۱۵ می دانند بهمن این حراج علاوه بر کاهش چشمگیر قیمت دلار، پنجمین حراج شمش حضوری مرکز مبادلات طلا و ارز ایران محسوب می شود. آنها می گویند فعالان بازار طلا پول خود را به عنوان وثیقه برای شرکت در حراج شمش واریز کردند و مبادلات در بازار طلا به حداقل رسید.

سکه پرچمدار بهار به سمت کاهش قیمت ها پیش می رود

سکه امامی امروز یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ با کاهش ۳۷۲ هزار تومانی کانال ۳۲ میلیونی را از دست داد و به قیمت ۳۱ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسید. سکه بهار با کاهش ۳۶۵ هزار تومانی ۲۹ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان شد و کانال ۳۰ میلیونی را در روز گذشته از دست داد.

مشگل به کانال ۱۱ میلیونی بازگشت

قیمت طلا در آغاز معاملات امروز دوباره روند نزولی را آغاز کرد. در زمان نگارش این مطلب، هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۹۱ هزار تومانی مواجه شده و این میزان افت قیمتی ۱۲ میلیونی را از دست داده و به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۶۲ هزار تومان معامله می شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۷ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون و ۷۶۴ هزار تومان رسیده است. قیمت طلای مستعمل دو میلیون و ۷۲۴ هزار تومان است.

در زمان نگارش مقاله حباب سکه در حال کاهش است که همزمان با قیمت سکه است. حباب سکه امامی ۸۸ هزار تومان، سکه بهار ۱۰۵ هزار تومان، نیم سکه ۱۴۳ هزار تومان، ربع سکه ۲۷۱ هزار تومان و سکه گرمی ۶۱ هزار تومان کاهش داشته است.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا