طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 16 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:



سکه امامی در آستانه بازگشت به کانال ۳۰ میلیونی بود



در آغاز معاملات سومین روز هفته، قیمت طلا و سکه همانند دو روز گذشته روند نزولی داشت. کاهش قیمت عوامل بنیادی بازار طلا را با خود همراه کرد. سکه بهار امروز به کانال ۲۸ میلیونی و سکه امامی در آستانه بازگشت به کانال ۳۰ میلیونی است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در سه روز اخیر به طور مستمر در حال کاهش بوده و سکه تمام به کانال های قیمت پایین تری سقوط کرده است. روند نزولی قیمت دلار و کاهش طلای جهانی بازار فلز زرد را با خود همراه کرده است. معامله گران به سیاست گذار بالای سر دلار نگاه می کنند و معتقدند تا زمانی که سکان بازار ارز در دست سیاست گذار باشد، بازار طلا و سکه نیز با هدایت بانک مرکزی ارزش گذاری می شود.

اسکرین شات 5 فوریه 2024 در 1:10:24 ب.ظ

قیمت دلار در سومین روز هفته با افت ۴۰۰ تومانی به سطح چهارم کریدور ۵۰ هزار تومانی رسید. طلای جهانی نیز با افت بیش از ۱۶ دلاری به قیمت ۲۰۲۳ دلار معامله می شود.

قیمت سکه امامی نیم میلیون تومان بود

سکه امامی امروز دوشنبه شانزدهم بهمن ۱۴۰۲ با افت ۵۰۴ هزار تومانی در انتهای کانال ۳۱ میلیون قرار گرفت و با قیمت ۳۱ میلیون و ۶ هزار تومان معامله می شود. سکه بهار با یک پله کاهش ۲۸۵ هزار تومان هم اکنون در ۲۸ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان است.

لازم به ذکر است، نیم سکه و ربع سکه صبح امروز به ترتیب با ۴۰۰ و ۲۰۰ هزار تومان کاهش بازگشایی شدند. این قطعات به ترتیب ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می شود. سکه گرمی امروز کمترین افت قیمت را در خانواده سکه دارد که با افت ۱۰۰ هزار تومانی به ارزش پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه از روند قیمتی پیروی نکرد

در زمان نگارش این مقاله، حباب سکه روند متعادلی را نشان نمی دهد. حباب سکه امامی ۴۳ هزار تومان و سکه بهار ۲۵۳ هزار تومان کاهش یافت. نیم سکه ۱۲۳ هزار تومان، ربع سکه ۶۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۲ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا