طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 18 آذر ۱۴۰۲ / ثبات قیمت طلا و کاهش نرخ سکه امامی

به گزارش ایران تحلیل، امروز شنبه هجدهم تا زمان انتشار این خبر، قیمت طلا و سکه روندی یکسان نداشت. قیمت طلا نسبت به هفته قبل تغییر محسوسی نداشت قیمت سکه امامی، سکه و مثقال طلا کاهش می یابد. این در حالی است که قیمت سکه بهار آزادی برخلاف خانواده وی در حال افزایش است.

همچنین قیمت دلار ۵۰۰۰۰ تومان کاهش در کانال وجود دارد. با وجود بسته شدن بازارهای جهانی، به گفته برخی منابع، قیمت انس در حال کاهش است و با کاهش ۱.۱۵ درصدی به ۲۰۰۴.۵۵ رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی در زمان انتشار این خبر، قیمت طلا نسبت به آخرین نرخ روز پنجشنبه بدون تغییر در سطح ۲ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان باقی ماند. در عین حال روز پنجشنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۷۵ هزار تومان ارزش داشت.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش ۲۹ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان است. حدود ۹۹ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز پنجشنبه. سکه امامی در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۲۹ میلیون و ۲۹۷ هزار تومان معامله شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با ۱۱ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز پنج شنبه حدود ۲۵ میلیون و ۸۱۲ هزار تومان معامله می شود. در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته در همین زمان ها قیمت سکه بهار آزادی حدود ۲۵ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان بود.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز کاری با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می شود. پنجشنبه در همان ایام نیم سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. حباب نیم سکه نیز با کاهش حدود ۵۶ هزار تومانی به ۳ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان رسید.

همچنین ربع سکه امروز با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز کاری گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله می شود. روز پنجشنبه در این ساعات قیمت ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود ۳۲ هزار تومان کاهش داشته و اکنون به ۴ میلیون و ۳۱۷ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که سکه گرمی نسبت به آخرین نرخ روز کاری گذشته ۵۰ هزار تومان با قیمت ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می شود. در آن زمان پنجشنبه ربع سکه پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بود. حباب این سکه نیز با افت حدود ۴۰ هزار تومانی، دو میلیون و ۷۳۱ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز گذشته، حدود ۱۰۵ هزار تومان معامله می شود. همزمان با روز پنجشنبه هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان معامله می شد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

برخلاف آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، امروز روند حاکم بر بازار طلا و سکه نزولی است. کاهش بیش از یک درصدی قیمت انس و قرار گرفتن آن در انتهای کانال دو هزار دلاری و همچنین روند نزولی قیمت ارز که روز پنجشنبه به ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان رسید، بازار طلا را نیز تحت تاثیر قرار داد.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که رفتار دلار در هفته گذشته نوسانات شدیدی را نشان نداد. آنها نزدیکی به انتخابات، رکود تورم و سایه قوی دولت بر بازارها را از عوامل بی حرکتی بازار طلا می دانند.

تحلیلگران اقتصادی کف قیمت سکه امامی را ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می دانند. آنها معتقدند زمانی که سکه امامی به مرز ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان که همان محدوده رفتاری باقی مانده است، منطقه خرید خوبی خواهد بود (برای اطلاعات بیشتر قیمت طلا و سکه را در ۱۸ پیش بینی کنید. آذر ۱۴۰۲ را بخوانید.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا