طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 2 دی ۱۴۰۲ / تداوم روند افزایشی در بازار

به گزارش ایران تحلیل، امروز شنبه دوم است که تا زمان انتشار این خبر طلا و سکه در حال افزایش است. قیمت طلا به حدود دو میلیون و ۴۸۵ هزار تومان رسیده است. قیمت سکه تمام سکه و مثقال طلا نیز افزایش یافته است. روز پنجشنبه بازار روند صعودی را ثبت کرد. همچنین طلا و سکه به جز سکه بهار آزادی با وجود تعطیلی رسمی بازار روز گذشته به گفته برخی منابع افزایش قیمت را ثبت کردند.

امروز قیمت دلار همچنین کمی بالاتر است. علاوه بر این، با وجود بسته شدن بازارهای جهانی، انس روند صعودی دارد و با افزایش ۰.۰۲ به ۲۰۵۲.۹۹ رسیده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی نیز در زمان نگارش این خبر، قیمت طلا با حدود ۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، دو میلیون و ۴۸۴ هزار و ۸۰۰ تومان است. در این نقطه روز پنجشنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۶۴ هزار تومان ارزش داشت.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش ۲۹ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان است. حدود ۱۴۶ هزار تومان بیشتر از معاملات هفته گذشته. روز پنجشنبه در این ساعات سکه امامی ۲۹ میلیون و ۲۴۵ هزار تومان معامله شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی با ۲۱۹ هزار تومان افزایش نسبت به معاملات هفته گذشته ۲۵ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان است. در عین حال سکه بهار آزادی روز پنجشنبه حدود ۲۵ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته، نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می شود. روز پنجشنبه در همان ایام نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. حباب نیم سکه نیز حدود ۱۱ هزار تومان رشد کرد و روی ۳ میلیون و ۳۰۴ هزار تومان ایستاد.

ربع سکه امروز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به معاملات هفته گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می شود. ربع سکه در این نقطه روز پنجشنبه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. حباب ربع سکه نیز حدود ۵۶ هزار تومان رشد داشته و اکنون به ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که وارم کوین نیز با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می شود. ربع سکه در این زمان پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. حباب این سکه با حدود ۲۹ هزار تومان افزایش حدود دو میلیون و ۷۷۲ هزار تومان است.

همچنین هر مثقال طلا نیز با افزایش حدود ۹۳ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان معامله می شود. در این ساعات روز پنجشنبه هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۶۷۷ هزار تومان معامله می شد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

با بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی و ثبت روند صعودی انس، قیمت طلا و سکه در چند روز اخیر با افزایش قیمت مواجه شد. اما به گفته فعالان اقتصادی، رکود در بازار همچنان ادامه دارد. علاوه بر این کارشناسان مالی معتقدند تلاش سیاستگذاران بر کنترل تورم از طریق سرکوب قیمت دلار متمرکز است.

کارشناسان پیش بینی کردند تقاضای دی ماه منجر به افزایش قیمت در بازارهای مالی شود، اما سیاست گذاران نرخ ارز این فرصت را برای افزایش بازار فراهم نکردند و بازار طلا در هفته گذشته آذر کار خود را در یک روند خنثی با بازدهی منفی به پایان رساند. (برای اطلاعات بیشتر به گزارش پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲ مراجعه کنید دی ۱۴۰۲ را بخوانید.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه ۲ دی ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا