طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 20 آذر ۱۴۰۲ / کاهش قیمت و افزایش حباب سکه

به گزارش ایران تحلیل، امروز دوشنبه ۲۰ آذر با اعلام این خبر، قیمت طلا و سکه در حال کاهش است و پس از چند روز همه اعضای خانواده نیز همین روند را طی می کنند. قیمت طلا به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است قیمت سکه امامی به پایین ترین سطح کانال ۲۹ میلیون تومانی رسیده است. سکه، قطعه سکه و مثقال طلا بهار آزادی نیز امروز با کاهش همراه است.

همچنین قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی نزولی جزئی وجود دارد و قیمت انس روند نزولی را نشان می دهد. به طوری که به کانال پایینی برگشت.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی در زمان نگارش این خبر قیمت طلا دو میلیون و ۴۴۶ هزار و ۳۰۰ تومان است که نسبت به آخرین نرخ روز گذشته هشت هزار تومان کاهش داشته است. دیروز در این ساعت هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۵۷ هزار تومان ارزش داشت.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش ۲۹ میلیون و ۱۵۱ هزار تومان است. حدود ۹۵۰۰۰ تومان کمتر از آخرین نرخ نسبت به روز گذشته. روز گذشته در همین زمان سکه امامی ۲۹ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان معامله می شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با ۱۱۶ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته حدود ۲۵ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز سکه بهار آزادی حدود ۲۵ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان قیمت داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. با این حال حباب نیم سکه حدود ۱۱۰ هزار تومان رشد کرد و اکنون در سه میلیون و ۴۴۳ هزار تومان است.

همچنین ربع سکه امروز با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز قیمت ربع سکه ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود ۳۱ هزار تومان رشد داشته و اکنون به ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسیده است.

سکه گرمی هم اکنون بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز در عین حال ربع سکه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. حباب این سکه با حدود ۴۰ هزار تومان افزایش حدود دو میلیون و ۷۸۰ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با کاهش حدود ۵۰ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۷۸ هزار تومان معامله می شود. دیروز در همین ایام هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۶۴۱ هزار تومان معامله شد.

بازگشت قیمت انس به کانال ۱۹۰۰ دلاری

همزمان با بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت طلا به روند نزولی خود ادامه داد و به کانال ۱۹۰۰ دلاری بازگشت. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی طی یک ماه بازدهی مثبتی را نشان می دهد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۴.۱۸ درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال کاهش است. هر اونس اکنون به حدود ۱۹۹۳.۱۸ دلار آمریکا رسیده است که نشان دهنده کاهش حدود ۰.۷ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

در شرایطی که بازار ارز نوسانات شدیدی ندارد و تقریباً به ثبات رسیده است، سقوط نرخ انس به کانال ۱۹۰۰ دلار نیز باعث کاهش قیمت طلا و سکه در بازار ایران شده است به طوری که قیمت سکه امامی تقریبا به ۲۹ میلیون تومان پایین کانال رسیده است. با وجود این حباب انواع سکه، امروز روند صعودی دارد و کارشناسان مالی و فعالان اقتصادی نیز بر این باورند که حباب سکه همچنان بالاست.

علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه قیمت طلا و سکه بیشتر به قیمت دلار بستگی دارد تا طلای جهانی، به ایران تحلیل گفت: قیمت سکه در چند سال گذشته همواره با حباب همراه بوده است. ” ; بنابراین افزایش قیمت جهانی طلا نمی تواند تاثیر عمده ای بر رشد بازار طلا در کشور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رشد قیمت دلار می تواند ارزش بازار سکه را افزایش دهد، گفت: اگر اتفاق مهمی در نظام اقتصادی و سیاسی کشور رخ ندهد، توسعه بازارهای مالی با ثبات خواهد بود. ، قیمت طلا و سکه را ۲۰ پیش بینی کرد آذر ۱۴۰۲ را بخوانید.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا