طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 21 آذر ۱۴۰۲ / کاهش قیمت سکه امامی و افزایش نرخ بهار آزادی

به گزارش ایران تحلیل، امروز سه شنبه ۲۱ آذر است که تا زمان انتشار این خبر قیمت طلا و سکه روندی یکسان نداشت. قیمت طلا نسبت به آخرین قیمت دیروز افزایش و نسبت به ظهر دیروز کاهش داشته است. قیمت سکه امامی به نقطه پایین کانال ۲۹ میلیون تومان رسیده و در آستانه ورود به کانال پایین است. سکه بهار آزادی و مثقال طلا افزایش قیمت را ثبت کردند. ثبات در بازار سایر قطعات سکه نیز قابل مشاهده است.

همچنین قیمت دلار امروز نوساناتی را تجربه کرد و در چند ساعت به کانال نیم ۵۰ هزار تومان نزدیک شد. انس در کانال ۱۹۰۰ دلاری نیز شاهد روند صعودی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی در زمان انتشار این خبر قیمت طلا دو میلیون و ۴۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان است که نسبت به آخرین نرخ روز گذشته پنج هزار تومان افزایش نشان می دهد. در این ساعت دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۴۶ هزار تومان ارزش داشت.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش ۲۹ میلیون و ۴۷ هزار تومان است. حدود ۹۹۰۰۰ تومان کمتر از نرخ روز گذشته. سکه امامی دیروز همزمان ۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز گذشته که حدود ۲۵ میلیون و ۷۹۹ هزار تومان است معامله می شود. دیروز در عین حال سکه بهار آزادی حدود ۲۵ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان ارزش داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. با این حال حباب نیم سکه حدود هشت هزار تومان کوچک شده و اکنون در سه میلیون و ۴۹۴ هزار تومان است.

همچنین ربع سکه امروز بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان ربع سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود هزار تومان کاهش یافته و اکنون به چهار میلیون و ۳۹۷ هزار تومان رسیده است.

سکه گرمی هم اکنون بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز در عین حال ربع سکه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. حباب این سکه با حدود چهار هزار تومان افت حدود دو میلیون و ۷۹۰ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۲۷ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز گذشته، ۱۰ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان معامله می شود. دیروز در همین ایام هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۵۷۸ هزار تومان معامله شد.

افزایش قیمت انس در کانال ۱۹۰۰ دلاری

قیمت طلای انس که دیروز به کانال ۱۹۰۰ دلاری بازگشت، امروز در همین کانال افزایش قیمت جزئی را ثبت کرد. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی طی یک ماه بازدهی مثبتی را نشان می دهد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۱.۸۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال افزایش است. اونس در حال حاضر به حدود ۱۹۸۴.۷۴ دلار رسیده است که به معنای افزایش حدود ۰.۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

ادامه رکود و نوسانات قیمت ارز، بازار طلا و سکه را به هم ریخته است و در بیشتر روزها طلا و انواع سکه روند یکسانی ندارند.

مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی با اشاره به تضعیف اثر تقاضای جهانی بر بازارهای داخلی طلا گفت: مهمترین عامل تاثیرگذار بر حرکت طلای داخلی امروز تحرکات تقاضای جهانی است در عین حال قیمت دلار در رابطه، اخبار تاثیرگذار کاملاً ناشناخته است و ما هیچ خبر سیاسی و اقتصادی خاصی که بتواند موقعیت دلار را تغییر دهد، مشاهده نمی‌کنیم.» (برای اطلاعات بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۱ مارس آذر ۱۴۰۲ را بخوانید.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا