طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 22 آذر ۱۴۰۲ / روند معکوس سکه امامی و بهار آزادی

به گزارش ایران تحلیل، امروز چهارشنبه ۲۲ آذر است تا زمان نگارش این خبر، قیمت طلا و سکه در بازار طلا به سختی شاهد نوساناتی بوده است. قیمت طلا روند رو به کاهش است. قیمت سکه امامی که دیروز وارد کانال ۲۸ میلیون تومانی شده بود روند صعودی دارد و از نقطه پایین کانال ۲۹ میلیون تومان فاصله گرفته است. سکه بهار آزادی مانند چند روز اخیر روندی متفاوت نسبت به سکه امامی دارد.

همچنین قیمت دلار امروزه در معرض نوسانات جزئی است و تقریباً پایدار است. انس نیز کاهش است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی در زمان انتشار این خبر قیمت طلا با چهار هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و ۴۴۰ هزار تومان است. دیروز در این ساعت هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۴۴ هزار تومان ارزش داشت.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش ۲۹ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان است. حدود ۵۷۰۰۰ تومان بیشتر از آخرین نرخ نسبت به روز گذشته. سکه امامی دیروز همزمان ۲۹ میلیون و ۴۷ هزار تومان معامله شد.

با این حال نرخ نقدی سکه بهار آزادی با ۷۸ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز گذشته که حدود ۲۵ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است، معامله می شود. در همین حال دیروز سکه بهار آزادی حدود ۲۵ میلیون و ۷۹۹ هزار تومان ارزش داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. با این حال حباب نیم سکه حدود ۲۷ هزار تومان کوچک شده و به ۳ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان رسیده است.

همچنین ربع سکه امروز با ۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان ربع سکه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود هزار تومان کاهش یافته و اکنون به چهار میلیون و ۳۹۷ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که سکه گرمی نیز با پنج هزار تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۶۹۵ هزار تومان معامله می شود. در این زمان دیروز ربع سکه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود. حباب این سکه حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۱۷ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۹ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان معامله می شد.

کاهش قیمت انس

قیمت طلا امروز با کاهش اندکی در محدوده ۱۹۰۰ دلار روبرو شده است. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی طی یک ماه بازدهی مثبتی را نشان می دهد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۱.۰۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

با این حال امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی رو به کاهش است. اونس در حال حاضر به حدود ۱۹۸۱.۶۱ دلار آمریکا رسیده است که به معنای افزایش حدود ۰.۰۵ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

این روزها که بازار ارز و قیمت طلا تقریباً با ثبات است و به سختی دستخوش تغییراتی می شود، بازار طلا نیز آرام است و به سختی نوسان می کند. یکی از اتفاقات تکراری این روزها، روند معکوس سکه امامی و بهار آزادی است که هر روز یکی افزایش و دیگری کاهش می یابد. علاوه بر این، سکه ها معمولاً تا آخرین ساعات معاملاتی هر روز کمی افزایش قیمت را تجربه می کنند، اما تا ظهر فردا مقداری از آن را از دست می دهند. این در حالی است که رکود در بازار طلا و سکه همچنان ادامه دارد. در این شرایط کارشناسان مالی و فعالان بازار انتظار نوسانات عمده بازار را ندارند.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به ایران تحلیل گفت: در دو هفته اخیر با وجود افزایش ۹۵ دلاری قیمت جهانی طلا، بازار داخلی بین یک تا سه درصد نوسان داشت و تحت تاثیر این افزایش قرار نگرفت. به نظر می رسد دلیل آن تقاضای پایین باشد.» (برای اطلاعات بیشتر: پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ را بخوانید.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا