طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 25 آذر ۱۴۰۲ / بازار کاهشی شد

به گزارش ایران تحلیل، امروز شنبه بیست و پنجمین روز تا زمان انتشار این خبر قیمت طلا و سکه در حال کاهش است. قیمت طلا به حدود دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده است. قیمت سکه امامی و بهار آزادی که در بیشتر هفته گذشته در دو مسیر مختلف در حال تردد بودند، امروز روند کاهشی خود را طی کردند. با این حال روز پنجشنبه هر دو افزایش یافتند و کانال بهار آزادی به ۲۶ میلیون تومان رسید. البته قیمت سکه ثابت است و مثقال طلا کاهش می یابد.

همچنین قیمت دلار که در روز پنجشنبه نزدیک نیم کانال ۵۰ هزار تومانی بود، امروز اندکی کاهش یافته است. به گفته برخی منابع، علیرغم بسته شدن بازارهای جهانی، انس روند نزولی را نشان می دهد و به ۲۰۱۹ دلار رسیده است که ۰.۷۹ درصد کاهش یافته است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی نیز در زمان نگارش این خبر، قیمت طلا دو میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۴۶ تومان است که نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته حدود ۲۷ هزار تومان کاهش داشته است. در این نقطه روز پنجشنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۸۴ هزار تومان ارزش داشت.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش ۲۹ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان است. حدود دو هزار تومان کمتر از معاملات هفته گذشته. روز پنجشنبه سکه امامی در این ساعات ۲۹ میلیون و ۶۰۹ هزار تومان معامله شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با ۱۲ هزار تومان کاهش نسبت به معاملات هفته گذشته معامله می شود که رقمی در حدود ۲۵ میلیون و ۹۹۶ تومان است. در این نقطه روز پنجشنبه سکه بهار آزادی حدود ۲۶ میلیون تومان ارزش داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته، نیم سکه بدون تغییر نسبت به معاملات هفته گذشته با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می شود. نیم سکه در روز پنجشنبه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت. با این حال حباب نیم سکه حدود ۶۴ هزار تومان کاهش یافت و به ۳ میلیون و ۴۹۳ هزار تومان رسید.

همچنین ربع سکه امروز بدون تغییر نسبت به معاملات هفته گذشته ۱۷۰ هزار تومان با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می شود. همزمان با روز پنجشنبه ربع سکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. حباب ربع سکه نیز حدود ۳۰ هزار تومان رشد داشته و اکنون به چهار میلیون و ۴۹۲ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که سکه گرمی بدون تغییر نسبت به معاملات هفته گذشته با قیمت ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان با قیمت ۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این زمان ربع سکه در روز پنجشنبه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه با حدود ۱۵ هزار تومان افزایش حدود دو میلیون و ۸۴۳ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با کاهش حدود ۹۰ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۷۵۹ هزار تومان معامله می شد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

دلار و سکه که هفته گذشته به رشد خود پایان دادند، امروز در روند نزولی قرار دارند. کاهش قیمت دلار و آناس بر بازار طلای ایران نیز تاثیر گذاشته است.

قیمت طلا و سکه طی هفته گذشته افزایش و کاهش داشته است. بازار طلا با تحرکات مثبتی در قیمت جهانی طلا همراه بود، اما سد انجماد قیمت دلار مانع از رشد قیمت در بازار طلا مطابق با قیمت جهانی طلا شد.

تحليلگران اقتصادي حد بالايي ۲۹ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان و پايين ۲۸ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان را حد بالا و پايين قيمت سكه امامي مي دانند.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این گزارش، قیمت جهانی طلا ۲۰۳۳ دلار معامله می شود (برای اطلاعات بیشتر به پیش بینی قیمت طلای ۲۵ دلاری و قیمت سکه مراجعه کنید). آذر ۱۴۰۲ را بخوانید.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و طلا و سکه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا