طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 27 دی 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته در حالی کاهش می یابد که قیمت دلار و طلای جهانی در حال افزایش است. معامله گران اولین حراج حضوری شمش طلا را که از ساعت ۱۲ امروز در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران برگزار می شود، دلیل افت قیمت در بازار طلا می دانند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در ابتدای معاملات امروز برخلاف قیمت دلار در حال کاهش است. در گشایش بازار امروز دلار وارد کانال ۵۳ هزار تومان شد و قیمت طلای جهانی نزدیک به هفت دلار افزایش یافت، اما توسعه قیمت طلا و سکه با کاهش ۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی همراه است.

اسکرین شات 17 ژانویه 2024 ساعت 1:00:15 ب.ظ

معامله گران دلیل روند نزولی بازار طلا را در روز چهارشنبه ۶ اسفند می دانند دی حراج حضوری فلزات گرانبها توسط مرکز مبادلات طلا و ارز ایران می باشد. آنها می گویند فعالان بازار طلا پول خود را به عنوان وثیقه برای شرکت در حراج شمش واریز کردند و مبادلات در بازار طلا به حداقل رسید.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، شمش طلا به صورت قطعات یک کیلویی عرضه می‌شود و عرضه‌کنندگان آن همه مردم از جمله واردکنندگان طلا هستند که نیاز ارزی را دارند. حراج راس امروز بیست و هفتم ساعت ۱۲ ظهر آغاز می شود دی و مبلغ سپرده به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) می باشد. شمش‌ها در سایزهای یک کیلویی عرضه می‌شوند و تامین‌کنندگان آن همه افراد از جمله واردکنندگان طلا هستند که نیازهای ارزی را دارند.

قیمت قطعات سکه

لازم به ذکر است که قیمت جهانی طلا در زمان نگارش این گزارش با قیمت ۲۰۲۱ دلار معامله می شود.

امروز قیمت نیم سکه با افت ۵۰ هزار تومانی بازگشایی شد. این قطعه باز هم کانال ۱۸ میلیونی را از دست داد و با قیمت ۱۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان معامله می شود. ربع سکه در زمان نگارش این مطلب با افت ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان معامله می شود. همچنین سکه گرمی نیز با ۱۰۰ هزار تومان افت به کف کانال ۶ میلیون تومان بازگشته است.

قیمت طلا در آغاز معاملات امروز ۶ اسفند دی با یک روند نزولی شروع شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۷۳ هزار تومانی معادل ۱۱ میلیون و ۵۲۴ هزار تومان معامله می شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان قیمت دارد که معادل ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان افت قیمت است. قیمت طلای مستعمل دو میلیون و ۶۲۵ هزار تومان است.

در زمان نگارش این مطلب قیمت حباب سکه متعادل نیست. حباب سکه امامی ۳۸۳ هزار تومان، ربع سکه ۷۴ هزار تومان و سکه گرمی ۸۷ هزار تومان کاهش یافت. حباب بهار سکه ۱۳۸ هزار تومان و نیم سکه ۱۲ هزار تومان رشد می کند.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا