طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 28 آذر ۱۴۰۲ / شکل‌گیری روند افزایشی ضعیف در بازار

به گزارش ایران تحلیل، امروز سه شنبه بیست و هشتم است، تا لحظه تنظیم این خبر، طلا و سکه رفتاری مشابه ندارند. قیمت طلا این میزان نسبت به بعدازظهر دیروز کاهش یافته است. با وجود این طلای ۱۸ عیار، قیمت آن نسبت به آخرین معاملات روز گذشته ثابت است. قیمت سکه امامی و بهار آزادی نیز نسبت به ظهر دیروز کاهش اما نسبت به آخرین معاملات روز گذشته تا این لحظه کاهش داشته اند. قطعات سکه این روند را تجربه نکرده اند. نیم سکه و سکه گرمی نشان دهنده افزایش است، اما ربع سکه نشان دهنده کاهش است. مثقال طلا نیز روند نزولی را نشان می دهد.

همچنین قیمت دلار امروز نیز نزولی است و به انتهای کانال ۵۰۰۰۰ دلاری رسیده است. این موضوع نیز باعث فرو رفتن ساعت ها در کانال ۴۹ هزار تومانی شد. انس امروز در کانال دو هزار دلاری روند نزولی را ثبت می کند.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی نیز در زمان نگارش این خبر، قیمت طلا بدون تغییر خاصی نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، دو میلیون و ۴۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان است. در این ساعت دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۵۴ هزار تومان ارزش داشت.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش ۲۹ میلیون و ۹۸ هزار تومان است. حدود ۵۰ هزار تومان بیشتر از آخرین معاملات روز گذشته. دیروز در همین زمان سکه امامی ۲۹ میلیون و ۲۴۶ هزار تومان معامله می شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با دو هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز سکه بهار آزادی حدود ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با ۱۵ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان معامله می شود. دیروز در عین حال نیم سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. با این حال حباب نیم سکه حدود ۲۰ هزار تومان رشد کرد و به ۳ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان رسید.

با این حال، ربع سکه امروز با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می شود. در همین زمان دیروز ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود ۵۳ هزار تومان کاهش یافته و اکنون به چهار میلیون و ۴۱۴ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که وارم کوین نیز با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می شود که نسبت به آخرین معاملات روز گذشته پنج هزار تومان افزایش نشان می دهد. در این زمان دیروز ربع سکه پنج میلیون و ۷۹۵ هزار تومان بود. حباب این سکه نیز با حدود پنج هزار تومان افزایش حدود دو میلیون و ۸۵۵ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با کاهش حدود ۲ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۲ هزار تومان معامله می شود. دیروز در همین ایام هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان معامله شد.

کاهش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا نسبت به روز گذشته روند نزولی اندکی از خود نشان می دهد. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی در یک ماه بازدهی مثبت داشته و در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال کاهش است. اونس اکنون به حدود ۲۰۲۶ دلار رسیده است که به معنای کاهش حدود ۰.۰۹ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

ادامه رکود در بازار طلا و سکه و تناقض بازارسازان با شاخص های اقتصادی باعث شده تا بازار طلا از کنترل خارج شود. در حالی که دلار و عنان هر دو امروز در قرمز هستند، طلا و سکه بخشی از کاهش روز گذشته را از بین برده اند.

در شرایط کنونی کارشناسان هیچ تغییر عمده ای را برای بازارهای مالی پیش بینی نمی کنند و احتمال ادامه رکود در بازار طلا را دارند. (برای اطلاعات بیشتر: پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ را بخوانید.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و طلا و سکه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا