طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 28 دی ۱۴۰۲ / راه خانواده طلا از هم جدا شد

به گزارش ایران تحلیل، امروز پنجشنبه قیمت طلا و سکه مسیری جداگانه را طی می کند. قیمت طلا، نسبت به آخرین معاملات روز گذشته کاهش داشته است. هر چند در عین حال نسبت به دیروز افزایش قیمت را نشان می دهد. مثقال طلا و سکه بهار آزادی نیز امروز روند صعودی دارند. البته روز گذشته سکه امامی برای ساعاتی وارد کانال ۳۲ میلیون تومان شد اما پس از آن به محدوده ۳۱ هزار تومان بازگشت و اکنون در همین کانال در نوسان است.

امروز هم مثل دیروز است قیمت دلار در کانال ۵۳ هزار تومان روند صعودی وجود دارد. انس نیز افزایش قیمت را تجربه کرده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی نیز در زمان نگارش این خبر، قیمت طلا با کاهش حدود شش هزار تومانی نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، دو میلیون و ۷۰۳ هزار و ۷۰۰ تومان است. دیروز در این ساعت هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان ارزش داشت.

اما نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش این خبر ۳۱ میلیون و ۹۵۱ هزار تومان است؛ ۶۵۰۰۰ تومان بیشتر از معاملات روز گذشته. همزمان دیروز سکه امامی ۳۱ میلیون و ۹۳ هزار تومان معامله می شد. سکه امامیس دیروز برای ساعاتی وارد کانال ۳۲ میلیون تومان شد.

با این حال نرخ نقدی سکه بهار آزادی با ۹۵ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با ۲۸ میلیون و ۶۹۵ تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز سکه بهار آزادی حدود ۲۸ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان ارزش داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در آخرین روز کاری هفته، نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز نیم سکه ۱۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان بود. با این حال حباب نیم سکه حدود ۴۳ هزار تومان کوچک شده و اکنون در پنج میلیون و ۲۰۱ هزار تومان است.

ربع سکه امروز با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز ربع سکه ۱۰ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود ۱۲ هزار تومان رشد داشته و اکنون به ۴ میلیون و ۶۰۷ هزار تومان رسیده است.

سکه گرمی بدون تغییر نسبت به روز گذشته با قیمت شش میلیون تومان معامله می شود. دیروز هم زمان ربع سکه با همین قیمت معامله می شد. حباب این سکه حدود دو میلیون و ۸۵۳ هزار تومان با افت حدود ۲۱ هزار تومانی است.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۴۷ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان هر مثقال طلا ۱۱ میلیون و ۵۲۴ هزار تومان معامله شد.

افزایش قیمت

امروز قیمت جهانی طلا روندی اندک افزایشی را نشان می دهد. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی در یک ماه بازدهی منفی داشته و در ۳۰ روز گذشته حدود ۱.۱ درصد کاهش قیمت داشته است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال افزایش است. اونس اکنون به حدود ۲۰۱۱.۶۲ دلار آمریکا رسیده است که به معنای افزایش حدود ۰.۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

مطالعه دو گزارش پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ دی ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا