طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 29 آذر ۱۴۰۲ / ورود سکه امامی به کانال 28 میلیون تومانی

به گزارش ایران تحلیل، امروز چهارشنبه ۲۹ آذرماه تا زمان انتشار این خبر رفتار طلا و سکه متفاوت از روز گذشته است. قیمت طلا و یک مثقال طلای اضافی. قیمت سکه اما امامی و بهار آزادی روند نزولی دارند به طوری که سکه امامی وارد کانال ۲۸ میلیون تومان شده است. سکه ها نیز می ریزند و نیم و ربع سکه به انتهای کانال نزدیک است.

همچنین قیمت دلار امروز به کانال ۴۹ هزار تومان رسید اما انس امروز افزایش قیمت جزئی را ثبت کرد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی در زمان نگارش این خبر، قیمت طلا دو میلیون و ۴۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان است که نسبت به آخرین معاملات روز گذشته سه هزار تومان افزایش داشته است. در این ساعت دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۴۸ هزار تومان ارزش داشت.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش ۲۸ میلیون و ۹۴۸ هزار تومان است. حدود هزار تومان کمتر از آخرین معاملات روز گذشته. دیروز در همین زمان سکه امامی ۲۹ میلیون و ۹۸ هزار تومان معامله شد.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با ۱۰۷ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۵۰۶ هزار تومان معامله می شود. در همین زمان دیروز سکه بهار آزادی حدود ۲۵ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان معامله شد.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه با ۱۶۵ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز نیم سکه ۱۵ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان بود. حباب نیم سکه نیز حدود ۱۱۸ هزار تومان کاهش یافت و روی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ایستاد.

با این حال ربع سکه امروز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این زمان دیروز ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود ۸۰ هزار تومان کاهش یافته و اکنون به ۴ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که وارم کوین نیز با ۱۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز ربع سکه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. حباب این سکه نیز با افت حدود ۱۳۷ هزار تومانی حدود دو میلیون و ۶۹۷ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود پنج هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۴۱ هزار تومان معامله می شود. دیروز در همین ایام هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۶۰۲ هزار تومان معامله شد.

افزایش قیمت

قیمت جهانی طلا در این هفته نوسان داشته است و امروز کمی بالاتر از روز گذشته است. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی در یک ماه بازدهی مثبت داشته و در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۰۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال افزایش است. اونس در حال حاضر به حدود ۲۰۴۱.۷۱ دلار آمریکا رسیده است که به معنای افزایش حدود ۰.۰۳ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

در شرایطی که رکود در بازار طلا ادامه دارد و دلار وارد کانال ۴۹ هزار تومان شده است، افزایش جزئی قیمت انس تاثیری بر قیمت سکه نداشت. با این وجود، طلا و سکه در روزهای اخیر روند مشابهی را تجربه نکرده اند و بر خلاف سکه کامل و قطعات سکه، امروز طلا روند افزایشی را نشان نمی دهد. اگرچه تغییرات آنقدرها هم شدید نیستند.

در همین رابطه محمد کشتی آرا کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به افزایش قیمت جهانی طلا در روز جاری و دو روز اخیر به ایران تحلیل گفت: هر چند قیمت جهانی طلا به دلیل تاثیرگذاری در حال افزایش است. اخبار اقتصادی بین المللی، کاهش قیمت ارز افزایش قیمت. طلا و سکه شده است.

وی با اشاره به شرایط رکودی در بازارهای داخلی گفت: با توجه به شرایط رکود در بازارها و وضعیت اقتصادی مردم، سرمایه گذاری در بازار طلا به حداقل رسیده است.(برای اطلاعات بیشتر: پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ را بخوانید.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و طلا و سکه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا