طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 3 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه امروز در اکثر قطعات و اوزان ۲۰۰ تومان کاهش یافته است. افت قیمت در بازار طلا در ارتباط با کاهش بیش از ۱۷ دلاری قیمت جهانی طلا رخ داد و سکه بهار را بار دیگر وارد کانال ۳۶ میلیونی کرد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه روز پنجشنبه در اکثر قطعات و اوزان با کاهش ارزش باز هم افزایش یافت. روند نزولی بازار طلا از نوسانات محدود صعودی قیمت دلار پیروی نکرد و با کاهش قیمت جهانی اونس طلا همراه شد.

اسکرین شات 23 مه 2024 ساعت 1:30:17 ب.ظ

اونس طلا و نقره کاهش یافت

امروز بازار طلا هر سه روند صعودی، نزولی و خنثی داشت، اما ریزش‌ها در این بازار بیشتر بود و سکه بهار و نیم را به سمت پایین سوق داد.

در روزهای اخیر تحلیلگران بازار مالی کاهش قیمت جهانی اونس طلا را عامل تعیین کننده در پیدایش روند نزولی در بازار داخلی طلا دانسته اند. به گفته آنها، در صورت کند شدن ریتم بازارهای جهانی، سکه امامی به حدود ۳۷ میلیون کاهش می یابد و قیمت طلای ۱۸ عیار ممکن است تا محدوده ۳ میلیون تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش یابد.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی هر اونس طلا ۲۳۶۲ دلار است و بیش از ۱۵ دلار کاهش یافته است. هر اونس نقره با یک دلار به ۳۰ دلار و ۴۷ سنت کاهش یافت. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با ۱۳۰۰ تومان کاهش نسبت به روز سه شنبه در بازار داخلی ۵۶ هزار و ۴۷۰ تومان است.

نیم سکه ۲۲ میلیون شد

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش کانالی و با قیمت ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می شود. قیمت ربع سکه امروز تغییری نکرده و ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است و سکه گرمی تنها بازار صعودی است و با ۱۰ هزار تومان افزایش در ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

حباب سکه در طول روند نزولی بازار رشد کرد

در زمان نگارش این مقاله، قیمت طلا در حال کاهش است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۱۴۲ هزار تومانی معادل ۱۴ میلیون و ۳۹۱ هزار تومان معامله می شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل سه میلیون و ۳۲۱ هزار تومان با ۳۳ هزار تومان کاهش عرضه شد. قیمت طلای مستعمل سه میلیون و ۲۷۷ هزار تومان است.

حباب سکه امروز در همه بخش ها در حال رشد است. حباب سکه امامی ۶۱۲ هزار تومان، سکه بهار ۸۴۴ هزار تومان، نیم سکه ۳۱۴ هزار تومان، ربع سکه ۲۰۷ هزار تومان و سکه گرم ۱۱۲ هزار تومان رشد کردند.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا