طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 3 دی ۱۴۰۲ / روند بازار کاهشی شد

به گزارش ایران تحلیل، امروز یکشنبه سوم است که تا زمان انتشار این خبر طلا و سکه در حال کاهش است. قیمت طلا نسبت به دیروز ظهر در همان ساعات قیمت صعودی بوده اما نسبت به آخرین معاملات روز گذشته کاهش قیمت دارد. قیمت سکه تمامی سکه ها و مثقال طلا نیز روند نزولی را نشان می دهند. البته سکه گرمی نسبت به دیروز تغییری نکرده است.

امروز قیمت دلار ثابت است و انس با وجود بسته شدن بازارهای جهانی روند نزولی را ثبت کرد و طبق برخی منابع با کاهش ۰.۰۱ به رقم ۲۰۵۲.۹۹ رسید.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی در زمان انتشار این خبر، قیمت طلا با کاهش حدود ۱۵۰۰ تومانی نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، ۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۹۰۰ تومان است. در این ساعت دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۸۵ هزار تومان ارزش داشت.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش ۲۹ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان است. حدود ۵۰ هزار تومان کمتر از معاملات روز گذشته. در همین زمان دیروز سکه امامی ۲۹ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان معامله می شد.

قیمت نقدی سکه بهار آزادی نیز با کاهش ۸۸ هزار تومانی نسبت به معاملات روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۸۱۱ هزار تومان معامله شد. در این ساعت دیروز سکه بهار آزادی حدود ۲۵ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان قیمت داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز نیم سکه ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. حباب نیم سکه نیز حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت و به ۳ میلیون و ۱۹۳ هزار تومان رسید.

ربع سکه امروز با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود ۵۰ هزار تومان کاهش یافته و اکنون به ۴ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسیده است.

سکه گرمی بدون تغییر نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان ربع سکه پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بود. حباب این سکه با حدود ۲۹ هزار تومان افزایش حدود دو میلیون و ۷۷۲ هزار تومان است.

همچنین هر مثقال طلا نیز با کاهش حدود ۲۰ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان معامله می شد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

اگرچه خبر افزایش احتمالی مالیات در بازار طلا نگرانی هایی را در مورد تاثیر احتمالی آن بر قیمت ها ایجاد کرده بود، اما قیمت طلا و سکه این روزها نوسان چندانی ندارد. رکود همچنان بر این بازار سایه افکنده و تلاش بازارساز برای کنترل نرخ دلار و به دنبال آن سایر بازارها، بازارها را ثابت نگه داشته است.

فعالان بازار فلز زرد مدعی هستند که توقف قیمت دلار و سیاست های انقباضی بانک مرکزی بر بازار طلا تاثیر گذاشته و بسیاری از واحدهای تولیدی طلا را در خطر تعطیلی قرار داده است (برای اطلاعات بیشتر به گزارش مراجعه کنید). پیش بینی قیمت طلا و سکه ۳ دی ۱۴۰۲ خواندن.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه ۳ دی ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا