طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 4 دی ۱۴۰۲ / راه طلا و سکه جدا شد؟

به گزارش ایران تحلیل، امروز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه است، تا لحظه نگارش این خبر، طلا و سکه رفتاری مشابه ندارند. قیمت طلا این یک افول است. قیمت سکه مثقال امامی و طلا نیز روند نزولی از خود نشان می دهند. اما قطعات پر و سکه لیبرتی افزایشی یا ثابت هستند. البته قیمت سکه بهار آزادی نسبت به ظهر دیروز کاهش یافته است.

امروز قیمت دلار افت قیمت داشت و وارد کانال ۴۹۰۰۰ تومان شد. انس، اما امروزه روند رو به رشدی وجود دارد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی قیمت طلا در زمان نگارش این خبر دو میلیون و ۴۶۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که نسبت به آخرین معاملات روز گذشته حدود پنج هزار تومان کاهش داشته است. دیروز در این ساعت هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۸۷ هزار تومان ارزش داشت.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش این خبر ۲۹ میلیون و ۲۰۳ هزار تومان است که نسبت به معاملات اخیر روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. در همین زمان دیروز سکه امامی ۲۹ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان معامله می شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با ۳۵ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته یعنی حدود ۲۵ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز سکه بهار آزادی حدود ۲۵ میلیون و ۸۱۱ هزار تومان قیمت داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز در عین حال نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب نیم سکه نیز با افزایش حدود ۵۲ هزار تومانی روی ۳ میلیون و ۲۵۶ هزار تومان قرار گرفت.

ربع سکه امروز با ۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان ربع سکه ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. حباب ربع سکه نیز حدود ۶۰ هزار تومان رشد داشته و اکنون به ۴ میلیون و ۳۰۹ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که سکه گرمی با دو هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می شود. ربع سکه در همین زمان دیروز پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه با حدود پنج هزار تومان افزایش حدود دو میلیون و ۷۷۵ هزار تومان است.

با این حال، هر مثقال طلا با کاهش حدود ۱۰ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۸۱ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان معامله می شد.

افزایش قیمت

امروز قیمت جهانی طلا در حال افزایش است. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی در یک ماه بازدهی مثبت داشته و در ۳۰ روز گذشته حدود ۱.۸۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال افزایش است. اونس اکنون به حدود ۲۰۵۵.۷۱ دلار آمریکا رسیده است که به معنای افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی حدود ۰.۱۳ درصد است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

در حالی که دلار امروز وارد کانال ۴۹ هزار تومانی شد، بازار طلا و سکه تحت تاثیر قرار گرفت اما برخی سکه ها مقاومت بیشتری از خود نشان دادند.

این در حالی است که فعالان بازار طلا معتقدند نوسانات نزولی در بازار فلزات طلا چندان قوی نیست بلکه لحظه به لحظه اتفاق می افتد و همین موضوع پیش بینی قیمت سکه طلا را دشوار کرده است. علاوه بر این، چنین وضعیتی باعث دلسردی متخصصان بازار از معامله شده است. (برای اطلاعات بیشتر به گزارش ۴ پیش بینی قیمت طلا و سکه مراجعه کنید دی ۱۴۰۲ را بخوانید.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه ۴ دی ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا