طلا و ارز

قیمت طلا و سکه امروز 6 دی ۱۴۰۲ / بازگشت سکه بهار آزادی به کانال 25 میلیون تومانی

به گزارش ایران تحلیل، امروز چهارشنبه ششم، روند بازار طلا و سکه یکسان نیست.قیمت طلا نسبت به آخرین معاملات روز گذشته روند افزایشی را نشان می دهد اما نسبت به ساعت مشابه ظهر دیروز تغییری نداشته است. قیمت سکه وزن امامی و طلا نیز افزایش می یابد. اما سکه منبع آزادی است و تکه های سکه مورد است.

امروز قیمت دلار بین دو کانال ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان در نوسان است و انس نیز مانند روزهای گذشته در کانال ۲۰۰۰ دلاری افزایش قیمت را تجربه می کند.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی نیز در زمان نگارش این خبر، قیمت طلا با حدود ۱۳ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان است. در این ساعت دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود دو میلیون و ۴۹۰ هزار تومان ارزش داشت.

نرخ نقدی فعلی سکه امامی در زمان نگارش ۲۹ میلیون و ۴۵۶ هزار تومان است. ۴۶۰۰۰ تومان از آخرین معاملات روز گذشته بیشتر نیست. روز گذشته در همین زمان سکه امامی ۲۹ میلیون و ۴۹۷ هزار تومان معامله می شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۹۹۵ تومان است که نسبت به آخرین معاملات روز گذشته ۲۵ هزار تومان کاهش داشته است. در این ساعت دیروز سکه بهار آزادی حدود ۲۶ میلیون تومان ارزش داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه با ۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز در این ساعت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. با این حال حباب نیم سکه حدود ۱۲ هزار تومان کوچک شده و اکنون در ۳ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان قرار دارد.

ربع سکه امروز با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می شود. دیروز در همین زمان ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بود. حباب ربع سکه نیز حدود ۹۷ تومان کاهش یافته و اکنون به چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که سکه گرمی با دو هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۷۹۸ هزار تومان معامله می شود. در این ساعت دیروز ربع سکه پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بود. حباب این سکه نیز با افت حدود ۲۴ هزار تومانی حدود دو میلیون و ۷۸۸ هزار تومان است.

اما هر مثقال طلا با افزایش حدود ۷۲ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان معامله می شود. دیروز همزمان هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۷۷۴ هزار تومان معامله می شد.

ادامه روند افزایشی قیمت ها

امروز نیز مانند روزهای گذشته قیمت جهانی طلا در حال افزایش است. البته بازار طلای ایران بر اساس شرایط موجود در بازار دلار در ایران است نه تاثیر قیمت ها بر بازار جهانی طلا. با این وجود همین قیمت ها در بازار جهانی یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار است. کارشناسان معتقدند این نسبت برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد است.

طلای جهانی طی یک ماه بازدهی مثبتی را نشان می دهد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۱.۰۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال افزایش است. اونس اکنون به حدود ۲۰۶۸.۴۶ دلار آمریکا رسیده است که به معنای افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی حدود ۰.۱۱ درصد است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

در شرایطی که طی روزهای گذشته بازار طلا در برخی شهرها به دلیل انتشار اخبار مالیات بر فروش نیمه تعطیل بود، نوسانات بازار جهانی ارز بر قیمت طلا و سکه تاثیر گذاشت.

نف اشماک از همان ابتدا متعهد بود دی کلیه اطلاعات خرید و فروش خود را در سامانه مودیان ثبت کنید. این موضوع به دلیل بار هزینه ای که بر صنعت فوق الذکر تحمیل می کند و معافیت مالیاتی ۱۸ میلیارد تومانی دارایی هایی که سازمان مالیاتی برای سایر صنایع در نظر گرفته است اما برای مشاغل حرفه ای نه، با اعتراضات گسترده ای در شهرهای دیگر همراه بوده است. طلافروشان، پزشکان و… وکلا. روز گذشته این اعتراضات به تهران هم کشیده شد. در حال حاضر با توافقات صورت گرفته توسط صنف طلا و جواهر استان تهران با سازمان امور مالیاتی، مشکل حل شده است (برای اطلاعات بیشتر به گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ مراجعه کنید). دی ۱۴۰۲ را بخوانید.)

بررسی دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و قیمت طلا و سکه ۶ دی ۱۴۰۲ پیشنهاد می شود.

گزارش های بیشتر در صفحه خبر طلا و ارز خواندن.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا